10  مدل جذاب برای راه پله و نرده چوبی خانه دوبلکس

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش
 
 
یکی از اولین چیزهایی که هنگام صحبت کردن در مورد خانه های دوبلکس به ذهن خطور می کند، راه پله ونرده های داخل خانه هستند. چون  راه پله یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در دکوراسیون یک خانه است. اگر بخواهیم به طور کلی راه پله ها را توصیف کنیم ، می توان گفت آنها سازه هایی هستند که می توانند دو سطح از ارتفاع های مختلف را به هم متصل کنند. حالا اگر از یک زاویه دید دیگر بخواهیم وجود راه پله ها را در خانه انالیز کنیم ، باید اینطور بگوییم که هنگام ورود یک مهمان به خانه، مطمئنا اولین چیزی که مشاهده می کنند راه پله ی موجود در خانه است که اولین برداشت از دکوراسیون عمومی خانه شما  را برای آنها ایجاد میکند. مطمئنا اگر راه پله داخل خانه جذاب باشد  کل دکوراسیون داخلی خانه به چشم مهمان  جذاب خواهد آمد! بنابراین وجود راه پله در فضای داخل یک خانه بیش از آنچه که تصور می کنید اهمیت دارد. راه پله ها انواع مختلفی دارند که می توان به راه پله های چوبی، فلزی، شیشه ای، آهنی و بتنی اشاره کرد. اما بیشترین سبکی که مردم طرفدار آن هستند، استفاده از نرده های چوبی در خانه های دوبلکس است.   معمولا نرده های چوبی در خانه های دوبلکس با توجه به سبک ها و انواع و اقسام متفاوت و مدل هایی که وجود دارند و با در نظر گرفتن نوع فضای داخلی خانه انتخاب می شوند.
 
10مدل از راه پله های چوبی
در سطر های قبل اشاره شد که راه پله ها یکی از عوامل موثر در دکوراسیون فضای داخلی یک خانه هستند و باید توجه زیادی به آن کرد. همچنین برای انتخاب یک راه پله باید به فضا و دکوراسیون منزل خود توجه کنید زیرا ابعاد پله ها و مکان هایی که می خواهید راه پله در آنجا قرار گیرد بسیار مهم هستند. ممکن است یک راه پله چوبی را مد نظر خود قرار دهید که نیاز به اشغال فضای زیادی داشته باشد اما فضای داخلی خانه شما انقدر ها بزرگ نیست! بنابراین  اگر دکوراسیونی به سبک کلاسیک می خواهید باید یک راه پله به سبک کلاسیک انتخاب کنید. اگر خانه ای به سبک مدرن دارید باید یک راه پله مدرن انتخاب کنید. حالا میخواهیم 10مدل از راه پله و نرده چوبی خانه دوبلکس را مورد بررسی قرار دهیم.
 
 
 
 
 

1.راه پله چوبی، تلفیقی از خلاقیت

راه پله و نرده چوبی خانه دوبلکس
راه پله و نرده چوبی خانه دوبلکس

همانطور که گفتیم انتخاب دقیق یک راه پله مناسب می تواند نقش تعیین کننده ای در دکوراسیون داخلی یک خانه داشته باشد. اگر به تصویر بالا نگاه کنید طراح داخلی با خلاقیت و دقتی که به خرج داده بود به جای استفاده از یک راه پله ساده و مستقیم اینگونه راه پیچ در پیچی انتخاب کرد و در محل مناسبی که قرار داده است جذابیتی خاص به دکوراسیون خانه بخشیده است. تلفیقی از نور و طبیعت و تکنیک معماری!
 

2.راه پله بی دردسر

راه پله و نرده چوبی خانه دوبلکس
راه پله و نرده چوبی خانه دوبلکس


ممکن است خیلی از خانه های دوبلکس فضای  آنچنان زیادی نداشته باشند تا راه پله ها بتوانند در آن خودنمایی کنند. اما در تصویر بالا با چرخاندن راه پله به گوشه ای ترین قسمت خانه و استفاده از یک پانل چوبی  هم توانسته فضای کمتری استفاده کند و هم دکوراسیون جذابی به خانه داده است.

 3.پله ای به شکل  L

راه پله و نرده چوبی خانه دوبلکس

 راه پله و نرده هایی که به شکل (ال) هستند در درجه اول جذابیت بصری زیبایی را به یک خانه می بخشند. علاوه بر اینکه شکل و فرم خاصی به دکوراسیون خانه می دهند، نسبت به راه پله های دیگر فضای کمتری را اشغال می کنند و در یک گوشه  خانه قرار می گیرند.
 

راه پله و نرده چوبی خانه دوبلکس

4.نرده های چوبی بادگیر

راه پله و نرده چوبی خانه دوبلکس

راه پله های بادگیر شباهت زیادی به راه پله های (ال مانند) دارند، با این تفاوت که این راه پله ها پاگرد ندارند و پله ها مداوم بوده و هنگام چرخش حالت گره ای به خود میگیرند. اینگونه راه پله های چوبی در دکوراسیون معاصر کمتر دیده میشود و معمولا در دکوراسیون خانه های قدیمی یافت میشد. این نوع راه پله ها به دلیل زیبایی که به خانه هایی با فضای کم میدهند امروزه محبوبیت زیادی به دست آورده اند.




 

5.پله های چوبی مارپیچی


تلفیق چوب و شیشه می تواند جذابیت خاصی به دکوراسیون یک خانه اضافه کند. اگر به تصویر بالا نگاه کنید متوجه می شوید که تمام تمرکز دکوراسیون روی راه پله و نرده چوبی خانه دوبلکس قرار گرفته است و زیبایی اش را صد چندان کرده است. به این دلیل می باشد که تاکید می کنیم راه پله ها تاثیر بسیار زیادی روی دکوراسیون  دارند و برای انتخاب نوع راه پله و نرده باید دقت به خرج دهید.



 


6.پلکان چوبی دوقلو


راه پله و نرده چوبی خانه دوبلکس

این  راه پله هایی که دو شاخه می شوند جزو معروف ترین نوع راه پله ها در دکوراسیون خانه به حساب می آیند. معمولا این راه پله های دوقلو یا دوشاخه در خانه هایی نصب می شود که فضای بسیار زیادی داشته باشند. این مدل از نرده چوبی خانه دوبلکس برای ویلاهای بزرگ گزینه ی بسیار مناسبی است.
به تصور بالا که دقت کنید و چشم اندازی که این راه پله در خانه ایجاد کرده است توجه کنید متوجه میشوید که چرا نرده های چوبی در خانه های دوبلکس انقدر اهمیت دارد. چوبی بودن این نرده ها یا پلکان ابهت زیادی به دکوراسیون خانه داده است.


راه پله و نرده چوبی خانه دوبلکس

7.راه پله های چوبی با یک ترفند زیرکانه
راه پله و نرده چوبی خانه دوبلکس

خیلی از خانه های دوبلکسی که ساخته می شوند فضای کم و کوچکی دارند. اما اگر کمی ترفندهای زیرکانه و خلاقانه به کار ببریم نه تنها این راه پله های چوبی عاملی برای زیبایی دکوراسیون خانه ما محسوب خواهند شد، بلکه می توانند به ما کمک زیادی در ذخیره سازی فضا کنند. اگر به عکس بالا توجه کنید، کاملا می توانید متوجه شوید که این راه پله و نرده چوبی خانه دوبلکس چطور می تواند به صاحبان خانه خود کمک زیادی در ذخیره جا و فضا کند.

8.پله های شناور
راه پله و نرده چوبی خانه دوبلکس

پله های چوبی شناور بدون شک یکی از جذاب ترین نوع راه پله ها است. این پله ها نه تنها کار شما را راه می اندازند، بلکه جلوه ویژه ای به دکوراسیون یک خانه می دهند. این پله ها کمی متفاوت تر از راه پله های دیگر هستند و تخته های چوبی به خود دیوار متصل می شوند.

راه پله و نرده چوبی خانه دوبلکس
 

9.راه پله ارگانیک


راه پله و نرده چوبی خانه دوبلکس

همانطور که گفتیم نرده چوبی خانه دوبلکس از قدیم طرفداران خاص خود را داشت و با برخی ترفندها و ایده های خلاقانه می توانیم یک دکوراسیون جدیدی هم به راه پله ها و هم به خود خانه اضافه کنیم. در تصویر بالا میبینید که طراح این راه پله چگونه نرده های کناری را به عنوان گلدانی برای کاشتن گیاهان استفاده کرده است و در نوع خود بهترین ایده برای افرادی ست که عاشق طبیعت و گل و گیاه هستند.

 
 
 

10.راه پله منحنی

راه پله و نرده چوبی خانه دوبلکس

هرچقدر به تصویر بالا نگاه کنیم از جذابیت این راه پله برای ما کم نمی شود. فرم زیبای این راه پله آنقدر چشم نواز و قشنگ است که مطمئنا تاثیر خیلی زیادی روی نرده چوبی خانه دوبلکس و دکوراسیون داخلی آن گذاشته است. این راه پله های منحنی با پله های عریض نیز یک نمونه راه پله جذاب برای خانه هایی ست که کمبود جا و فضا ندارند.
هرجا که خلاقیت وجود داشته باشد، می توانیم شاهد دکوراسیون و ایده های دکوری خیلی جذاب باشیم. ایده های بالا فقط چند نمونه از هزاران مدل راه پله ایست که می توانید برای خانه های خود استفاده کنید. برای مشاوره و سفارش نرده چوبی خانه دوبلکس با ما تماس بگیرید تا کارشناسان شما را برای دکوراسیون موردنظر خود و سفارش سازی راهنمایی کنند
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات