خوش آمدید

نحوه اندازه گیری کاور رادیاتور

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط

نحوه اندازه گیری و نصب کاور های رادیاتور یا رو شوفاژی ها

یکی از سوالاتی که در ذهن افرادی که به دنبال خرید کاور های رادیاتور یا همان رو شوفاژی ها هستند وجود دارد نحوه اندازه گیری جهت سفارش محصول و چگونگی نصب آن پس از آماده شدن سفاارش می باشد.
مطلبی که امروز قصد داریم در این مقاله در اختیار شما قرار دهیم به طور کامل این دو موضوع را مورد بررسی قرار می دهد.
 

موارد لازم برای اندازه گیری رایاتور

-          متر (بهتر است برای این کار از متر فلزی استفاده کنید)
-          یک برگ کاغذ و یک مداد یا خودکار


شروع  به کار اندازه گیری

اندازه گیری درست را می توان مهم ترین بخش در سفارش محصولاتی مثل کاور های رادیاتور دانست. برای اندازه گیری کاور های رادیاتور به چند مورد باید دقت کرد. اول این که ابعاد نهایی باید بزرگتر از ابعاد اندازه گیری شده باشند. دوم اینکه هنگام اندازه گیری رادیاتور هایی که لوله های آنها در کنار شوفاژ قرار گرفته را در اندازه گیری لحاظ کنیم. سوم اینکه اندازه های گرفته شده را برای اطمینان چک کنیم.
 
برای شروع اندازه گیری بهتر از عرض شوفاژ را در ابتدا اندازه گیری کنیم. برای اندازه گیری عرض شوفاژ سر متر را در سمتی از شوفاژ قرار داده و تا طرف دیگر اندازه گیری می کنیم. لازم به ذکر است در صورتی که لوله های شوفاژ در کنار شوفاژ قرار گرفته است آن ها را نیز در اندازه گیری لحاظ کنید.
در مرحله بعد به سراغ ارتفاع شوفاژ می رویم. برای اندازه گیری ارتفاع رادیاتور سر متر را روی زمین قرار داده و تا لبه بالای شوفاژ را اندازه گیری می کنیم. ممکن است شوفاژ روی دیوار نصب شده و قسمت زیر آن خالی باشد توجه داشته باشید منظور از ارتفاع، مقدار اندازه گیری شده از کف تا بالای شوفاژ می باشد.
در آخرین مرحله از اندازه گیری کاور رادیاتور به سراغ عمق کار میرویم. برای اندازه گیری شوفاژ سر متر را به دیوار پشت رادیاتور چسبانده و تا لبه جلویی شوفاژ اندازه گیری می کنیم. نکته مهم در اندازه گیری عمق شوفاژ اندازه گیری عمق از دیوار پشت شوفاژ است. بطوری که برخی افراد به اشتباه برای اندازه گیری عمق شوفاژ فضای خالی پشت شوفاژ را در نظر نمی گیرند. در این صورت بعد از نصب، کاور به دیوار پشت کار نچسبیده و بین کاور تا دیوار فاصله وجود خواهد داشت.
 
-          نکته: در کاور های تولید شده به سفارش فروشگاه آل دکور در قسمت دیواره های کاور شیاری برای قرنیزهای 9 سانتی در نظر گرفته شده است. در صورتی که سایز قرنیز شما متفاوت است در هنگام سفارش اسن نکته را ذکر کنید.
 

اقداماتی که پس از اندازه گیری انجام دهیم

ابعادی که تا اینجای کار بدست آمده است ابعاد خود شوفاژ است. برای اینکه ابعاد کاور شوفاژ را بدست آوریم نیاز به انجام چند تغییر کوچک داریم. بطور کلی ابعاد کاور رادیاتور باید از ابعاد شوفاژ بزرگ تر باشد. اولین دلیل این موضوع بخاطر این است که کاور بدون مشکل در جای خود نصب شود. اما دلیل دیگر برای وجود این امر ایجاد یک فاصله امن برای جلوگیری از آسیب دیدن کاور رادیاتور می باشد.
حداقل این مقدار برای برای ابعاد اندازه گیری شده بدین صورت است. اضافه کردن حداقل 10 سانتی متر به عرض، 5 سانتی متر به عمق و 10 سانتی متر به ارتفاع
برای مثال اگر عرض شوفاژ اندازه گیری شده 100 سانتی متر، عمق آن 12 سانتی متر و ارتفاع آن 70 سانتی متر باشد، ابعاد کاور باید به صورت زیر باشد. عرض کار بعد از اضافه کردن 10 سانتی متر 110 سانتی متر خواهد بود. ارتفاع کار بعد از اضافه کردن 10 سانتی متر، 80 سانتی متر خواهد بود و همچنین عمق شوفاژ بعد از اضافه کردن 5 سانتی متر 17 سانتی متر خواهد شد.
 

ثبت سفارش بعد از اتمام اندازه گیری رادیاتور و اعمال تغییرات

پس از آنکه مراحل گفته شده در قسمت بالا را به شکلی که توضیح داده شد انجام دادید، نوبت به ثبت سفارش محصول می رسد. برای این کاور وارد وبسایت آل دکور شده و از منوی بالای صفحه گزینه کاور رادیاتور را انتخاب می کنیم. از میان مدل های ارایه شده توسط فروشگاه آل دکور یکی را به دلخواه انتخاب می کنیم. بعد از اینکه مدل مورد نظر را انتخاب کردیم از قسمت انتخاب رنگ ، رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. رنگ های سفید، عسلی، گردویی و ونگه از جکله رنگ های ارایه شده در این قسمت هستند.

اما چطور کاور متناسب با رادیاتور خود انتخاب کنیم؟

از منوی ندازه نگاهی به مقادیر درج شده در این منو می اندازیم. عبارت 90 سانتی متر، 110 سانتی متر و 140 سانتی متر و 160 سانتی متر ظاهر می شود. کاور های ارایه شده توسط آل دکور به طور کلی با عمق 20 سانتی متر، ارتفاع 80 سانتی متر و عرض 90 سانتی متر، 110 سانتی متر، 140سانتی متری ارایه می شوند. در ابن مرحله با توجه به اندازه هایی که بادداشت کرده اید می بایست یکی از گزینه های موجود را انتخاب کنید. توجه داشتی باشید ابعاد کاوری که انتخاب می کنید باید بزرگتر یا مساوی با ابعادی باشد که بادداشت کرده اید. برای مثال اگر عرض شوفاژ شما 120 سانتی متر است باید به سراغ کاور 140 سانتی متری بروید.

طریقه نصب کاور رادیاتور

کاور های رادیاتور از جنس ام دی اف با روکش پی وی سی و یا ام دی اف با رنگ پوششی ساخته می شوند. وزن کاور های رادیاتور نسبتا سبک می باشد. برای نصب کاور های رادیاتور نیاز به هیچ گونه ابزاری نیست. تنها کاری که باید انجام بدهید قرار دادن کاور رادیاتور در مقابل شوفاؤ است.
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات