خوش آمدید

نصب پرده زبرا و نکاتی پیرامون آن

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش

برای بسیاری از خانم ها و آقایان دکوراسیون داخلی خانه از اهمیت بالایی برخوردار است.سبکی که برای خانه خود درنظر می گیرند و انتخاب نوع مبلمان منزل همگی برای آنها حائز اهمیت است. اگرجزو این دسته از افراد باشید خیلی از نکات را باید مد نظر قرار دهید.اولین نکته مهم،انتخاب نوع مبلمان نسبت به سبک دکوراسیون شما می باشد.مثلا تصور کنید که اگر دکوراسیون داخلی خانه خود را می خواهید به سبک مینیمال دیزاین کنید،انتخاب یک مبل سلطنتی پرزرق و برق یا انتخاب پرده های سلطنتنی برای داشتن این سبک بزرگترین اشتباه است.برای داشتن سبک مینیمال باید مبلمانی ساده و شیک را انتخاب کنید.وقتی صحبت از زیباسازی منزل می شود،یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید در نظر بگیرید پنجره ها و انتخاب نوع پرده است.جدا از اینکه پنجره و پرده ها تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل دارند، از طرف دیگر باعث حفاظت از مبلمان در برابر آفتاب یا گرد و غبار می شوند.یکی از زیباترین انواع  این پرده ها، پرده گورخری یا پرده زبرا است.

در این مطلب ضمن معرفی پرده های گورخری و برشمردن مزایا و معایب آنها،نکاتی پیرامون نصب پرده زبرا بر خواهیم شمرد.

پرده های زبرا تلفیق کاملی از زیبایی و عملکرد مناسب یک پنجره در خانه های مدرن است.پرده های گورخری که به عنوان پرده های لایه ای، دوتایی، ترکیبی یا نواری نیز معرفی می شوند،کنترل نور ورودی و زیبایی کلاسیک یک خانه را بر عهده دارند.

پرده زبرا یا گورخری چیست؟

پرده های ضد آفتاب زبرا با استفاده از پارچه های سخت دوخته شده که به صورت ورقه ای به هم متصل می شوند.هنگامی که این نوار های پارچه ای به صورت ردیفی به هم متصل می شوند،نور خورشید رابه طور کامل مسدود می کنند.همچنین این پرده ها می توانندمیزان ورودی نور را کنترل کنند.یکی از بزرگترین دلایل محبوبیت این پرده ها طراحی ساده آنهاست.پرده زبرا بسیار ساده است،ظاهری زیبا به خانه می بخشد و شکل هر پنجره را کامل می کند. همچنین این پرده ها متناسب با هرپنجره ای هستندبه طوری که هیچ فضای مازادی را اشغال نمی کنند.پرده های زبرا که در طیف وسیعی از رنگ ها موجود است یکی از پرطرفدارترین محصولات منزل در سال 2020 بود.جالب است بدانید که انتخاب پرده های زبرا چندین مزیت دارد:

_کنترل روشنایی

_طراحی همه کاره

_داشتن پارچه متنوع

_محافظت از محیط داخلی

_حفظ حریم خصوصی

_داشتن موتور کنترل برای باز و بسته کردن

_ایمن برای کودکان

نصب پرده زبرا

کنترل روشنایی

طراحی زیبای این پارچه به گونه ای است که می تواند به راحتی نور را کنترل کند.پرده های زبرا برای هر اتاق یا خانه ای مناسب است.در صورت نیاز به حریم خصوصی می توانید پرده ها را کامل پایین بکشید و با باز نگه داشتن پره های آن اجازه دهید که آفتاب به اتاق شما بتابد،بدون اینکه از بیرون دیده شوید.اما اگر میخواهید روشنایی زیادی به اتاق شما بتابد میتوانید پرده را بالا بکشید تا نور به طور کامل مهمان اتاق شما شود.

طراحی همه کاره

پرده های گورخری به اندازه ای متنوع هستند که در هر دکوراسیونی با هر سبکی می توانند جایگاه خود را پیدا کنند.در حالی که ظاهر مینیمالیستی آنها کاملا در محیط های مدرن به کار می رود.همچنین پرده های گورخری با پارچه های نرم و لطیف  می تواند در دکوراسیون سنتی و کلاسیک جای خود را پیدا کنند.

داشتن پارچه های متنوع

پرده های زبرا از پارچه،طرح و گزینه های رنگی بسیار متنوعی برخوردار است. شما بسته به سلیقه خود می توانید با رنگ های روشن و جسورانه در دکوراسیون خانه خود مانور بدهید یا با رنگ های ساده و خنثی باعث متفاوت کردن دکوراسیون داخلی خانه شوید.همچنین می توانید پرده های گورخری را با سایر وسایل اتاق مانند پارچه ها و روکش تخت یا رنگ دیوار هماهنگ کنید.

 نصب پرده زبرا

موتور کنترل

آیا شما اغلب پنجره های خود را در تمام طول روز باز یا بسته نگه می دارید به دلیل اینکه دسترسی به آنها برای شما دردسر شده است؟پرده های زبرا با داشتن موتور کنترل می تواند متناسب با نیاز شما برنامه ریزی شود.کافیست زمان خود را تنظیم کنید و به موتور اجازه دهید تا کار خود را انجام دهد.جدا از صرفه جویی در وقت و مفید بودن آنها، پرده های گورخری به خانه های شما ارزش می بخشد.

محافظت از محیط داخلی

خانه شما شایسته بهترین مراقبت است تا اطمینان پیدا کنید که مبلمان شما تا سالهای متمادی عالی به نظر برسد.اما گاهی اوقات به علت نبود یک پرده مناسب و تابش مستقیم نور خورشید بر روی فرش،مبل یا میزهای چوبی ممکن است که کم کم شاهد تغییر رنگ کف پوش یا مبلمان خانه شوید.همچنین می تواند آسیب مشابهی به روفرشی ها، عکس ها، کاغذدیواری ها و کارهای هنری دیگری مثل نقاشی برساند.پرده های زبرا با داشتن لایه های محکم می تواند 99 درصد از اشعه ماورابنفش را مسدود کرده و ازفضای داخلی در برابر نور شدید خورشید محافظت کند.

 نصب پرده زبرا

حفظ حریم خصوصی

اگر نگران این هستید که  از طریق پنجره ها از بیرون دیده شوید پرده های گورخری این مشکل را حل می کند.به لطف لایه های سیاه و سفید،شما می توانید در طول روز بیرون را نگاه کنید درحالی که هیچکس نمی تواند از طریق پنجره ها در بیرون از خانه شما را تماشا کند.این پرده ها در مقایسه با پرده های کرکره ای یا پرده های  افقی در حفظ حریم شخصی بسیار بهتر عمل می کنند، زیرا با وجود پرده های کرکره ای و افقی به راحتی داخل خانه شما قابل رویت است.

ایمن برای کودکان

پرده هایی که سیم یا بندهای بلند دارند،برای بچه ها پرخطر هستند.زیرا برخی بچه های بازیگوشی که با سیم یا بندهای این پرده ها بازی می کنند با خطر خفگی مواجه هستند.اما پرده زبرا بدون سیم یا حلقه خطرناکی است و به این دلیل این نوع پرده بهترین گزینه برای اتاق خواب بچه ها یا اتاق های بازی یا مهد کودک می باشد.

نصب پرده زبرا با دریل برقی

نصب پرده زبرا توسط قلاب های مخصوصی صورت می گیرد.این پرده ها به دلیل سنگینی باید از طریق قلاب،پیچ و رول پلاک های مخصوصی به سقف یا دیوار محکم نصب شود. ابتدا لازم است محل سوراخ و دریل کاری را با متر به طور دقیق اندازه گیری کنید و برای هر سوراخ یک علامت مشخص کنید.این علامت نشان دهنده این است که قلاب ها کجا نصب می شوند.

مهم ترین فاکتور در نصب پرده زبرا اندازه گیری دقیق است.اگر اندازه ها به درستی رعایت نشده باشد،نصب پرده زبرا به صورت ناموزون انجام می شود.امکان نصب پرده هم روی دیوار و هم سقف وجود دارد ولی تجهیزات نصب پرده زبرا برای سقف یا دیوار متفاوت است.ابتدا محل نصب را تعیین کرده تا بعدها دچار مشکل نشوید.

نصب چوب پرده زبرا

بعد از اینکه محل سوراخ های مورد نظر تعیین شد،امکان  نصب قلاب ها با پیچ و رول پلاک به سقف یا دیوار فراهم می شود.اکنون چوب پرده در همان حالت بسته روی قلاب ها ثابت نگه داشته می شود.پس از نصب برای اطمینان از صحت مکانیزم پرده،باز و بسته کردن پرده ها را بررسی کنید.

بعد از نصب پرده زبرا ،می توانید به صورت دستی توسط زنجیر کناری آن را باز و بسته کنید. البته امکان استفاده از ریموت کنترل برای بالا و پایین بردن پرده زبرا وجود دارد.ریموت کنترل تنظیمات نور ورودی را به عهده دارد اما با استفاده از زنجیر کنار پرده هم می توان این تنظیمات را به صورت دستی انجام داد.

معایب پرده های گورخری یا زبرا

_پرده های زبرا با نوع پارچه ای که دارد،نمی توانند حریم خصوصی کاملی را در شب ایجاد کنند.

نصب پرده زبرا بر روی پنجره های باریک اصلا مناسب نیست.

_از آنجا که این پرده ها از جنس پارچه هستند پر از لکه می شوند و برای تمیزکاری به دردسر می افتید.

_نصب پرده زبرا در فضایی که رطوبت زیادی دارد،مناسب نیست.

مشاهده پرده زبرا پلیسه
مشاهده پرده زبرا ساده

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات