انواع کاور شوفاژ برای خانه

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش


برخی از خانه ها برای سیستم گرمادهی از شوفاژ استفاده می کنند.محیطی که شوفاژ ها در آن قرار می گیرند گرم و دنج هستند، اما برخلاف گرمای مطبوعی که به هر خانه می بخشند باعث اشغال فضا و برهم زدن جذابیت دکوراسیون داخلی یک خانه می شوند.شوفاژها با پره های آهنی خود علاقه زیادی به جذب گردوخاک، آشغال ها، اسباب بازی کودکان و تار عنکبوت دارند و به محض اینکه کمی از آنها غافل شوید، متوجه خواهید شد که چقدر کثیف شده اند.از آنجا که شوفاژ ها به طور دائمی در جای خود ثابت هستند و نمی توان هر زمان که بخواهیم آنها را جابه جا کنیم، طراحی داخلی خانه را تحت تاثیر خود قرار می دهند و شاید حتی مانع تغییرات مد نظرمان شوند.از آنجا که سطح فلزی آنها می تواند تا 215درجه فارنهایت داغ شود،بنابراین نمی توان هر وسیله ای بر روی آن قرار داد.کاور شوفاژ بهترین راه حل برای شما هستند.پوشش یا کاور رادیاتور در حالی که اجازه عبور گرما را میدهد، پره های آن را می پوشاند. برخی از این روکش ها تا حدی پر کاربرد هستند که هم شوفاژ را می پوشاند و هم می تواند نقطه دنجی برای شما ایجاد کند که برخی گیاهان یا وسایل مورد علاقه تان را بر روی آن قرار دهید.
در ادامه این مطلب به بررسی برخی از انواع کاور شوفاژ می پردازیم که ظاهری هیجان انگیز به خانه می بخشند.

کاورهنری رشته ای

انواع کاور شوفاژ  برای خانه

این کاور خلاقانه زیبا که به نام پوشش هنری رشته ای معروف است توسط خانه طراحی بوستون ایده پردازی و اجرا شده است.اگر به تصویر بالا نگاه کنید، متوجه می شوید که چگونه کاموا داخل قاب کاورشوفاژ به صورت الگوهای زیبایی بافته شده است.اگر فکر می کنید نیازی به خریدن این کاور نیست و تصمیم دارید که خودتان این ایده را اجرا کنید حتما از نخ های طبیعی مانند پنبه، پشم یا پارچه استفاده کنید تا از احتمال سوخته شدن یا ذوب شدن الیاف آن جلوگیری شود.این ایده نه تنها باعث کاور کردن شوفاژ می شود،بلکه به دکوراسیون داخلی خانه شما نیز گرما می بخشد.

کاور شوفاژ از جنس نی

انواع کاور شوفاژ  برای خانه

در این نوع از کاور از نی ها برای ساختن یک پوشش شوفاژ استفاده می کنند، زیرا یک محافظ دیداری عالی است و در عین حال اجازه عبور گرما را می دهد. این کاور شوفاژ بسیار سبک،ارزان و نصب آن نیز آسان است.پوشش نی مانندی که در جلوی این کاور مورد استفاده قرار می گیرد یا به صورت ورقه یا به صورت رول در بازار عرضه می شود.این پوشش قابل جدا شدن و تعویض می باشد و هر زمان که فکر می کنید باید تعویض شود می توان آن را در آب خیسانده تا کمی نرم شود و پس از خشک شدن می توانید در جای مخصوص خود نصب نمایید.

کاور شوفاژ از ترکیب صنوبر و آلومینیوم

انواع کاور شوفاژ  برای خانه

کاور زیبایی که در تصویر بالا مشاهده می کنید ترکیبی از چوب صنوبر و آلومینیوم است.این ترکیب صرفا برای اینکه یک ظاهر جذاب داشته باشد نیست، بلکه به چند دلیل این دو مواد با هم ترکیب شده اند.درواقع از آنجا که چوب برای گرما یک انتقال دهنده ضعیف است،از پوشش آلومینیوم که به عنوان یک پنجره در نمای جلو قرار دارد،برای انتقال گرما بهره گرفته شده است.با این کاور شما می توانید زیبایی دکوراسیون داخلی خانه خود را صد چندان کنید.همچنین بر روی این پوشش به دلیل استفاده از چوب، هر وسیله ای که دوست داشتید می توانید قرار دهید.

قفسه چوبی زیبا

انواع کاور شوفاژ  برای خانه

اگر کاور شوفاژ شما به جز پنهان کردن شوفاژ کاربرد دیگری داشته باشد چه استفاده ای از آن می برید؟احتمالا پاسخ شما این چنین است ،قفسه های بزرگ و بلند با پنجره ای که گرما را به داخل خانه هدایت می کند.در عکس بالا مشاهده می کنید که چگونه بر روی این کاور گیاهان خانگی قرار گرفته اند تا هم شوفاژی که کنار پنجره است را کاور کند و هم به گیاهان اجازه می دهد در معرض آفتاب قرار گیرند.همچنین می توانید آن جا را با چند عدد کوسن به یک گوشه دنج زیبا تبدیل کنید.

کاور شوفاژ ساده با نصب سریع

انواع کاور شوفاژ برای خانه

این کاور ساده در نگاه اول شبیه یک میز است که دو طبقه دارد و می توانیم بر روی آن وسایل مدنظر خود را قرار دهیم،اما اگر کمی دقت کنیم متوجه میشویم که شوفاژیست که اینگونه کاور شده است.اگر فکر می کنید که این ایده بسیار ساده و زیبا را می توانید خودتان طراحی کنید باید مطابق تصویر اول شوفاژ را اندازه بگیرید و سپس از میزهای باریک و بلند برای ستون های آن استفاده کنید.

کاورشوفاژ به صورت صندلی

انواع کاور شوفاژ برای خانه

این کاور زیبا با چوب های سختی که به صورت عمودی بر روی شوفاژ ها قرار گرفته است هدف دیگری جز پنهان کردن شوفاژ را دارد و آن هدف ایجاد محلی دنج و گسترش فضای داخلی خانه است.






کاور شوفاژ با قابلیت دسترسی آسان

انواع کاور شوفاژ  برای خانه

یک نقطه ضعفی که در بسیاری از کاور ها دیده می شود این است که دسترسی به شوفاژ برای اهل خانه بسیار سخت می شود و باید شرکتی که آن کاور را طراحی و نصب کرده است شوفاژ را از کاورخارج کند.اما برخی کاور ها وجود دارد که در عین حال که شوفاژ را کاور می کند و یک ظاهر جذاب به دکوراسیون خانه می بخشد،دسترسی آسانی را به رادیاتوربرای اهل خانه فراهم می کند.

کاور شوفاژ نامرئی کننده

انواع کاور شوفاژ  برای خانه

برخی از کاور ها آنچنان ظاهری شیک و طراحی پیچیده ای دارند که در نگاه اول اصلا متوجه وجود هیچ شوفاژی در خانه نمی شوید.برخی از صاحبان خانه علاقه زیادی به پوشاندن شوفاژ ها دارند،زیرا رادیاتورها ها به طور کلی ظاهری نا مناسب به دکوراسیون خانه می بخشد. اما برخی از طراحان دست به کار شده و برای این مشکل یک کاور بسیار عالی طراحی کرده اند،به گونه ای که به طور کامل شوفاژ را نامرئی می کند.

کاور شوفاژ چوبی خام

انواع کاور شوفاژ برای خانه

کاور شوفاژ که با چوب خام ساخته شده است می تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که دوست دارند خودشان کاورها را درست کنند.در مناطق صنعتی می توانید پالت های چوبی را در کنار جاده پیدا کنید، هرگونه مواد شیمیایی و نفتی که بر روی آن قرار گرفته است را پاک کنید، شاید پاک کردن پالت ها از فراورده های شیمیایی و نفتی سخت باشد اما شما باید کاملا احتیاط کنید، زیرا اگر کاملا برطرف نشده باشند با گرم شدن شوفاژ بوی نامساعدی از آن خارج می شود. پس از آن این پالت ها را به به صورت صحیحی به یکدیگر متصل کنید و از آن استفاده کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات