پاراوان چیست و چه کابردی دارد؟

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش

پاراوان چیست و چه کابردی دارد؟

شاید برای شما بارها پیش آمده که خواسته اید فضایی را به دو بخش تقسیم کنید اما امکان ساخت و ساز یک دیوار جدید را نداشته اید، یا خواسته اید در محیط کاری برای هر کارمندی  فضای مخصوص آنها را ایجاد کنید تا حریم خصوصی رعایت شود و دوباره امکان این کار را نداشته اید. امروزه به لطف بعضی وسایل دکوری جدید همیشه برای هر مشکلی یک راه حلی به وجود آمده است و تنها راه حل شما برای تقسیم یک محیط به دو بخش، پاراوان است. پاراوان یک نوع دیوار متحرک یا پارتیشن متحرک است که بنا به درخواست و میل شما در اندازه و انواع مختلف ایجاد می شود تا مشکلات شما را برطرف کند. در این مقاله به تعریف پاراوان و کاربردهای آن پرداخته ایم و در آخر چند نوع پاراوان کاربردی را بررسی می کنیم.

پاراوان چیست و از کجا پدید آمده است؟

 اگر کمی فکر کنید، شاید به یاد بیاورید که در فیلم های کره جنوبی یا چینی همیشه دیوار های متحرک پارچه ای در داخل هر اتاق وجود داشت که همیشه قرمز رنگ بود و نقش و نگارهای سلطنتی داشت. در واقع می توان اختراع پاراوان را از چین یا ژاپن دانست که از آن در کنار درب ورودی اتاق ها استفاده می کردند. پس از آن این پارتیشن های متحرک به کشور بریتانیا و سپس به فرانسه وارد شدند. پاراوان ها درواقع یک نوع دیوار متحرک از جنس چوب هستند که هم می توان برای زیباتر شدن دکوراسیون خانه مورد استفاده قرار گیرند و هم می توان از آن برای جداسازی محیط های مختلف از هم استفاده کرد.

جنس و ابعاد

پاراوان در ابتدا از جنس چوب بوده اما هم اکنون برای اینکه درخت های کمتری قطع شود و به دلیل گران شدن قیمت چوب ،از جنس های متفاوتی ساخته می شود. بیشتر پاراوان ها  از جنس MDF، شیشه، پارچه، فلز ، PVC، حصیر  و یا آینه ساخته می شوند. معمولا پاراوان ها نیاز به شستشو ندارند و اگر  کثیفی یا گرد و غباری بر روی آنها نشست می توانید با یک دستمال آنها را تمیز کنید.

پاراوان ها معمولا در ابعاد استاندار ساخته می شوند.که ابعاد استاندارد آنها ارتفاع 185 و عرض 40 الی  60 سانتی متر می باشد.البته در هر عرض و ارتفاعی می توانید پارتیشن متحرک مورد نیاز خود را سفارش دهید، اما اگر ابعاد آنها بیش از حد تغییر کند،حالت متزلزلی به خود می گیرد و با کوچک ترین حرکت یا ضربه ای به زمین می افتد و آسیب می بیند.

پاراوان با توجه به سلیقه و نوع دکوراسیون خانه یا محل کار شما تغییر می کند و قیمت های مختلفی را به خود اختصاص می دهد.

در ادامه مطلب به شرحی از انواع پاراوان خواهیم پرداخت.

پاراوان چوبی ساده

پاراوان چیست

معمولا از این نوع پاراوان برای دکوراسیون داخل خانه یا داخل حیاط استفاده می کنند. هر چند پاراوان هایی که داخل حیاط قرار داده می شوند باید مستحکم باشند و با وزش باد هیچ آسیبی نبینند. این نوع دیوار متحرک برای فضای اتاق گزینه مناسبی است و حال و هوای جالبی را به دکوراسیون اتاق می بخشد.

پاراوان های تزئینی

پاراوان چیست

پاراوانی که در تصویر بالا مشاهده می کنید بیشتر جنبه دکوراتیو دارد . همانطور که در سطر های بالا توضیح دادیم از پاراوان یا به عنوان وسیله ای برای زیباتر کردن دکوراسیون خانه یا برای جداسازی فضاها استفاده می کنند.این پاراوان ها در دکوراسیون خانه ، هتل ها، شرکت های خصوصی یا حتی آرایشگاه ها تاثیر زیادی می گذارد.

پاراوان های استیل یا فلزی

پاراوان چیست

از این پارتیشن های متحرک فلزی معمولا در محیط کاری استفاده می کنند. اما نه در هر محیط کاری. این نوع پاراوان علاوه بر اینکه یک فضا را به دو بخش تقسیم میکند، نقش دیگری  نیز دارد و آن زیباسازی محل کار است. این نوع پارتیشن ها بیشتر مناسب فروشگاه های لباس یا برخی شرکت های هنری می باشند.

پاراوان ساده

پاراوان چیست

این نوع پاراوان  مخصوص اداره ها یا شرکت های رسمی است.ظاهر ساده  و شیکی که دارد علاوه بر بخش بندی یک محیط ،باعث زیبا سازی آن نیز  می شود.

پاراون های شیشه ای و چوبی

پاراوان چیست

پاراوان های شیشه ای در انواع مختلفی وجود دارد که در برخی از آنها شیشه مات است و قابلیت دید ندارد ولی در انواع دیگر، پاراوان های شیشه ای مات نیستند و کاملا قابلیت دید دارند.اگر در شرکت های خصوصی علاقه به داشتن یک اتاق برای استراحت داشته باشید، این نوع پاراوان می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

پاراوان های حصیری

پاراوان چیست

این نوع پاراوان نه تنها حمل و نقل بسیار آسانی دارد، بلکه ظاهر بسیار زیبایی را نیز به اتاق خواب ها می بخشد.معمولا برخی از افراد از این پارتیشن های متحرک حصیری برای جدا کردن بخشی از اتاق برای پرو لباس استفاده می کنند که می توان هم از جنبه دکوراتیو آن و هم از قابلیت آن درجداسازی فضاها استفاده کرد.

پاراوان های رنگی

پاراوان چیست

این نوع پاراوان بهترین گزینه برای استفاده در مهدکودک ها یا اتاق بچه ها یا حتی محیط بیرونی هستند.رنگ های روشن و اشکال بسیار مهیج این پاراوان می تواند باعث زیبایی هر مکانی باشد و می توان آن را گزینه مناسبی برای جداسازی اتاق بچه ها در نظر گرفت.

پاراوان های ساده و رسمی

پاراوان چیست

از نوع ساده و صاف و تک رنگ بودن این پارتیشن متحرک کاملا می توان متوجه شد که این پاراوان ها مخصوص ادارات یا شرکت های رسمی هستند. زمانی که یک فضای باز بسیار بزرگی داریم و می خواهیم برای هر کارمند فضای مخصوص آنها را ایجاد کنیم، این پاراوان رسمی و ساده می تواند کمک کننده ترین وسیله برای شما باشد.

پاراوان های چوبی و طراحی شده

پاراوان چیست

در بخش های بالا گفتیم که  قیمت پاراوان با توجه به جنس و نقش و نگارهای آنها می تواند متفاوت باشد.به نظرتان چه چیزی زیباتر از پاراوان چوبی که نقش پرنده و درخت را بر روی خود داشته باشد؟

این پاراوان بیشتر مخصوص اتاق خواب ها و فضای داخلی یک خانه است. این پارتیشن زیبا علاوه بر اینکه نقش خود را به عنوان یک جدا کننده ایفا می کند، بلکه تاثیر زیادی بر روی دکوراسیون آن محل دارد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات