خوش آمدید

اموزش ساخت میز اره فارسی بر

نوشته شده در تاریخ5 سال پیش توسط

اره فارسی بر مرکب که گاهی به آن به عنوان اره برقی نیز گفته می شود ، وقتی پروژه های نجاری خواستار زوایای ترکیبی و برش های اریب دقیق هستند، ابزار مورد انتخاب افراد می شوند. هنگام کار با یک اره فارسی بر مرکب در یک فروشگاه چوب، به طور معمول یک میز بلند به سمت چپ و راست اره وجود دارد تا موارد استفاده را در یک خط و هم سطح میز اره فارسی بر نگه دارد.

با این وجود، هنگامی که از فروشگاه چوب دور هستید، بهترین راه برای استفاده از یک اره فارسی بر مرکب با یک پایه قابل حمل اره فارسی بر است. همانطور که بسیاری از مدل های اره فارسی بر وجود دارد، نسخه های بیشماری از استند های اره فارسی بر مرکب از نظر تجاری در دسترس است. با این وجود، هر مدل اشکالاتی دارد. بعضی اوقات، راه اندازی آنها دشوار است یا پشتیبانی مناسبی برای قطعات بلند چوب ندارند. بسیاری از مدل ها نیز بسیار گران هستند.

پس از تحقیق در مورد گزینه های بیشمار استند اره فارسی بر در دسترس، تصمیم گرفتیم خودمان یکی را بسازیم. ما برای طول عمر تقریباً برای کل قطعه (به جز میز نگهدارنده اره) از مواد محافظت شده استفاده کردیم. در مورد ما، تقریبا تمام مواد مورد استفاده برای استند از پروژه های قبلی باقی مانده است.

وقتی همه چیز گفته شد و تمام شد، ما یک پایه بسیار قوی 12 فوتی داشتیم که می توان به راحتی در شش قطعه قابل حمل جدا می شود و در عرض چند ثانیه برپا می شود.

سطح دشواری

نجاری: متوسط به سخت

پایان کار( رنگ زدن و ...): نیاز نیست

زمان تکمیل:

4 تا 5 ساعت

ابزار پیشنهادی:

اره فارسی بر مرکب

اره مدور

اره برقی

مواد مورد نیاز

1 قطعه 2*6*12 اینچ از چوب محافظت شده

2 قطعه 2*6*8 اینچ از چوب محافظت شده

5 قطعه 2*4*8 اینچ از چوب محافظت شده

4قطعه 2*3 اینچ از تخته پوشیده شده از ذرات ملامین4/3 اینچ

4 عدد پیچ با طول 3 اینچ و قطر 2/1 اینچ هر کدام با 2 واشر، یک واشر پشت گیر و مهره

2 عدد پیچ ماشین 2/1 اینچ

1 عدد پیچ ماشین 8/5 اینچ

مربع ترکیبی

اسکنه

اره دستی

مداد

قطب نما


مرحله 2: ساخت جعبه های پشتیبان میز
بستن پیچ

برای شروع ساخت استند اره فارسی بر، باید ساختار پشتیبانی را در زیر میز اره بسازیم. اره بر روی تخته ای پوشیده شده از ذرات  ملامین می نشیند، که خود، به دو سازه جعبه مانند ساخته شده از چوب محافظت شده وصل شده است.

با استفاده از اره فارسی بر خود (با قطعات پشتیبان موقت)، چهار قطعه چوب محافظت شده 2*6 در طول 31 اینچ را برای طرفین برش بزنید. چهار عدد دیگر را در10 و 4/1 اینچ برای انتها و دو عدد در 7و 4/1 اینچ برای تکیه گاه های مرکزی برش دهید.

همانطور که در صفحه اول دانلود شده در مرحله اول نشان داده شده است، یکی از قسمت های انتهایی را تا انتهای یکی از قسمت های جانبی ببندید و با استفاده از چند پیچ  ماشین 2 و 2/1 اینچ به هم وصل کنید. قطعه طرف مقابل را به طرف دیگر قطعه انتهایی وصل کنید. سپس انتهای دیگر را به همان روش وصل کنید. در آخر، یکی از قطعات وسط را دقیقاً در وسط طرفین قرار دهید و با پیچ های ماشین متصل کنید.

برای ایجاد ساختار جعبه دوم، با قطعات باقی مانده کار را تکرار کنید.

مرحله 3: اتصال میز اره
مونتاژ میز

با تکمیل دو ساختار زیرین، اکنون میز اره را به مونتاژ می چسبانیم. روی یک میز فروشگاه، دو جعبه را به طور موازی با یکدیگر (در امتداد قسمتهای طولی) با یک تکه چوب 2*6 در میان آنها  که به عنوان یک جدا کننده عمل می کند، قرار دهید. مطمئن شوید که دو جعبه به طور مساوی تراز شده اند.

تخته پوشیده شده با ذرات ملامین در اندازه 24*36 اینچ با ضخامت 4/3 اینچ را روی مونتاژ قرار دهید و آن را به طور مساوی از هر چهار طرف قرار دهید (در هر چهار طرف باید 1 اینچ فاصله باشد). با پیچ های ماشین 1 و 8/5 اینچی به مونتاژ زیر سازه وصل کنید. جدا کننده را جدا کرده و مونتاژ را برای مدتی کنار بگذارید.

مرحله 4 شروع پایه های مونتاژ
برش فارسی بر

با تکمیل میز اره، توجه خود را به ساخت دو مونتاژ پایه برای پشتیبانی از استند معطوف خواهیم کرد. این مرحله کمی دشوار است، بنابراین قبل از شروع هر برش، با دقت کار کنید و اندازه گیری های خود را دو بار بررسی کنید. قسمت بالای هر چهار پایه نیاز به برش دارد.

با استفاده از اره فارسی بر خود، چهار قطعه چوب محافظت شده 2*4 را به طول 40 اینچ برش دهید. سپس اره خود را برای یک برش فارسی 20 درجه (در سمت چپ) با حدود 7 درجه برش اریب (زاویه دار به سمت چپ) تنظیم کنید. یک پشتیبانی را مستقیماً در مقابل اره فارسی بر قرار دهید.

با استفاده از خط کش مرکب، یک تخته ی 2*4از لبه  بر دیواره اره فارسی بر عمود کنید. قطعه را با دستان خود دور از تیغ نگه دارید، خط کش مرکب را برداشته و اره مرکب را روی پایه برش دهید (همانطور که در تصویر بالا مشاهده شده است).

بهتر است قطعه را با گیره ایمن کنید، زیرا چرخاندن تیغ ​​در زمان برش ممکن است باعث لغزیدن قطعه شود. دو تا از چهار پایه را به این روش برش دهید.

برای بریدن پایین پایه، از فاصله طولی 32 اینچ اندازه بگیرید و یک علامت بزنید. قطعه  را در برابر دیواره  اره، روی لبه در حالی که بلندترین نقطه روی قسمت پشتی قرار دارد، بگذارید. برش اریب را 15 درجه به سمت چپ تنظیم کرده و پایه از علامت برش دهید. این کار به قسمت پایین پایه اجازه می دهد تا هنگام نصب مونتاژ صاف بر روی زمین بنشیند. با پایه ی دیگر کار را تکرار کنید.

در مرحله بعد برش فارسی  را  20 درجه به راست و برش اریب را به 7 درجه به سمت راست بچرخانید. قسمت بالای دو پایه ی دیگر را به همین روش برش دهید (عمود بر دیواره). سپس برش اریب را تا 15 درجه به سمت راست تنظیم کرده و قسمت انتهایی دو پایه را مساوی طول دو پایه اول برش بزنید.

نکته: برش پایه ها به طول 32 اینچ سطح برش اره فارسی بر را در حدود 34 اینچ از سطح زمین قرار می دهد. طول پایه را برای یک سطح برش بالاتر به همین روش تنظیم کنید.

 مرحله 5 اتصال تیر عرضی 
اتصال تیر عرضی

از دو مجموعه پایه های مختلفی که در مرحله آخر برش داده اید، یکی از آنها را بردارید و برش های قسمت بالایی را با هم تراز کنید تا پایه ها به صورت زاویه دار شوند (از هر جهت بیست درجه). یک تکه اضافه را بین دو برش بالا قرار دهید و همانطور که در تصویر در این صفحه نشان داده شده است، قطعات را به هم بچسبانید.

دو اینچ را از بالابه طرف پایین اندازه بگیرید و یک خط با مداد را در دو طرف عمود بر قطعه فاصله گذار بین دو پایه بکشید. این کار لبه بالایی تیر عرضی برای این طرف مونتاژ را مشخص خواهد شد. طول این خط را در دو پایه اندازه بگیرید.

اره فرسی بر خود را در برش اریب صفر درجه  قرار دهید اما برش فارسی 20 درجه باشد و یک قطعه از تخته 2*4 را با اندازه گیری از دو پایه به عنوان اندازه گیری نقطه کوتاه بر روی این تخته برش دهید. شما باید در نهایت یک قطعه ذوزنقه شکل داشته باشید.

این قطعه را به علامت نشان داده شده با استفاده از چند پیچ ​​ماشین بلند بچسبانید.

مونتاژ را بچرخانید و کل روش را تکرار کنید، تیر عرضی کوتاه دیگری را در همان ارتفاع در طرف مقابل مونتاژ پایه اضافه کنید. فاصله دهنده را بعد از اتصال تیر دوم بردارید.

کل روش را با دو پایه دیگر تکرار کنید.

مرحله 6 اتصال یک تیر پایدارکننده

اتصال تیر پایدار

با اتصال یک تیر عرضی در هر طرف قسمتهای بالای مونتاژهای پایه، در ادامه یک تیر پایدار کننده در قسمت انتهایی مونتاژ پایه اضافه خواهیم کرد. ارتفاع این تیر به اندازه اطمینان از اتصال کاملاً ایمن و در ارتفاع مساوی روی هر پایه، مهم نیست.

از نقطه طولی در پایین یک پایه، تقریباً 10- 12 اینچ به گوشه پایه رو به بالا اندازه بگیرید و یک علامت بزنید. این علامت نشانگر اتصال قسمت بالای تیر پایدار کننده است. در همان نقطه روی پایه روبررو این کار را تکرار کنید.

فاصله بین دو علامت را اندازه بگیرید. مانند مرحله قبل، این لتصال نقطه به نقطه کوتاه بر روی یک قطعه با برش ذوزنقه ای است.

با استفاده از اره فارسی بر با تنظیم 20 درجه برش فارسی بر (برش اریب صفر درجه)، یک انتهای تیر پایدار کننده را برش دهید. مونتاژ را روی آن بچرخانید، فاصله کوتاه به کوتاه را اندازه بگیرید و طرف مقابل را برش دهید. با استفاده از پیچ های ماشین به مونتاژ پایه وصل کنید.

با مونتاژ روبرو این کار را تکرار کنید.

توجه: فاصله ی کوتاه به کوتاه باید در تیر پایدار کننده دوم همان باشد که در حالت اول قرار داشت. اگر آنها متفاوت باشند، ممکن است هنگام استفاده از پایه، کمی لق بودن را حس کنید.

مرحله 7 برش تیر اصلی
برش تیر اصلی

با اتمام دو مجموعه مونتاژ پایه ، ما توجه خود را به تیر اصلی مهطوف می کنیم که پشتیبان اصلی این پروژه است. این تیر برای هر مونتاژ پایه باید دو بار بریده شود ، زیرا برش ها و تیر های عرضی به هم متصل می شوند و  پشتیبانی جانبی قابل توجهی برای استند هستند.

برای شروع ، 30 اینچ از هر انتهای تخته 2*6 محافظت شده با 12 پا طول را اندازه گیری کنید. با استفاده از خط کش خود ، یک زاویه 75 درجه را که به سمت مرکز تکیه می دهد علامت گذاری کنید (105 درجه از طرف مقابل زاویه ، همانطور که در آموزش ها نشان داده شده است). یک خط عرضی  2 و 2/1 اینچ را روی خط بکشید. در این نقطه ، یک خط 1 و 2/1 اینچ  عمود بر زاویه را علامت بزنید. از انتهای این خط ، یک خط را با زاویه 75 درجه (به موازات خط اول) به پایین و تا پایین تیر اصلی بکشید. در قسمت مخالف تیر اصلی تکرار کنید.

در مرحله بعد ، یکی از مونتاژهای پایه را بر روی زمین در زاویه تقریبی قرار دهید که از استند استفاده خواهد شد (پایه ها صاف روی زمین باشند). فاصله بین نقاط بلند دو تیر عرضی در بالای مونتاژ پایه را اندازه بگیرید (فاصله باید در حدود پنج اینچ باشد).

در این فاصله از اولین علامتی که در این مرحله زده اید ، علامت بزنید (از انتها 30 اینچ) و یک برش دوم را در این انتهای تیر اصلی دقیقاً همانطور که اولی را در این انتها ایجاد کردید ، مشخص کنید. روش را در طرف مقابل تکرار کنید (مطمئن شوید که اندازه گیری فاصله بین تیر های عرضی را انجام می دهید).

حالا از اره دستی استفاده کنید و خطوط موازی چهار شکاف را برش دهید (در کل هشت برش). از یک اسکنه تیز استفاده کنید و در انتهای شکاف ها آرام تر ببرید. وقت  بگذرانید تا مطمئن شوید که شکافها را با دقت برش داده اید.

مرحله 8 گذاشتن پایه ها روی تیر
گذاشتن پایه ها روی تیر

با اتمام مونتاژهای پایه و شکاف تیر اصلی ، وقت آن رسیده که استند را کنار هم قرار دهیم. همانطور که در تصویر در این صفحه نشان داده شده است ، هر مونتاژ پایه را روی تیر و داخل شکاف ها بکشید. تیر عرضی هر مونتاژ پایه باید بصورت کاملاً راحت (اما نه خیلی راحت) در هر جفت شکاف روی تیر قرار بگیرد.

ممکن است کمی تکان دادن کردن مونتاژ پایه در زمانی که  پایه ها را به سمت تیر می کشید مفید باشد. با اتصال هر دو پایه به تیر ، استند را روی پایه های خود بچرخانید. مونتاژ پایه و تیر باید محکم باشد و هیچ لقی نداشته باشد. شما باید بتوانید به راحتی روی تیر تکیه بدهید و یا از هر جهت به آن فشار بیاورید و باید پایدار باشد (به شرط اینکه تیر های عرضی روی مونتاژهای پایه به طور صحیح در هر یک از شکافها قرار بگیرند).

مرحله 9 پیچ کردن اره روی میز
اتصال فارسی بر به میز

پس از اتصال تیر اصلی و پایه ها و پایدار بودن آن ، توجه خود را به میز اره بر می گردانیم و اره فارسی بر مرکب را به میز اره وصل می کنیم.

برای شروع این مرحله ، میز اره ای را که قبلاً آنرا کنار گذاشته اید ، برداشته و آن را روی تیر اصلی قرار دهید. دو ساختار جعبه ای در بالای جدول باید کاملاً راحت (اما نه خیلی راحت) در عرض تیر باشد ، دقیقاً مانند زین روی اسب. میز باید روی تیر ثابت باشد ، اما ممکن است دارای لقی بسیار کمی باشد (که نباید روی دقت اره تأثیر بگذارد).

با گذاشتن میز اره بر روی استند ، اره فارسی بر مرکب خود را روی میز قرار دهید. اره را طوری قرار دهید که دیواره موازی با قسمت دور تیر اصلی باشد (همانطور که به آن نگاه می کنید). قرار دادن آن در این مکان باعث می شود که در هنگام برش هر گونه قطعه مستقیماً بر روی تیر قرار گیرد.

اره را روی مرکز میز قرار دهید و مکان های سوراخ پیچ را علامت بزنید. (بیشتر اره های فارسی بر مرکب دارای سوراخ های پیچ 2/1 اینچی هستند ، بنابراین اگر اره شما به پیچ های قطر بزرگتر یا کوچکتر احتیاج دارد ، حتما مطابق آن تنظیم کنید.) اره را جدا کرده و با استفاده از مته 2/1 اینچ سوراخ ها را ایجاد کنید.

اره را روی میز قرار دهید و سوراخ های پیچ را با سوراخ های میز تراز کنید. یک واشر بزرگ مسطح بین پایه اره و میز قرار دهید. سپس در هر سوراخ اره ، از واشر و میز اره ، پیچ را بگذارید. در قسمت زیرین میز ، یک واشر بزرگ مسطح و به دنبال آن یک واشر پشت گیر و یک مهره را روی هر پیچ بگذارید. پیچ ها را محکم کنید تا اره بر روی میز قفل شود. پیچ ها را بیش از حد محکم نکنید ، زیرا نمی خواهید به بالای میز ملامین آسیب وارد کنید.

نکته: مگر در مواردی که از بالای اندازه و قدرت متوسطی برخوردار هستید (یا مستعد فتق هستید) ، احتمالاً ایده خوبی است که در هنگام خارج کردن میز اره از تیر اصلی یا قرار دادن آن در زمان بعدی ، شخصی به شما کمک کند. میز اره با اره متصل می تواند بسیار سنگین باشد.

مرحله 10 ساخت پشتیبان قطعه 
ساخت لچکی

در مرحله آخر این طرحها ، ما یک جفت پشتیبان قطعه برای نگه داشتن قطعات در ارتفاع مناسب در هنگام برش ایجاد می کنیم.

برای شروع ، دو قطعه چوب محافظت شده 2*4 به طول 16 اینچ و دو مورد دیگر در 12 اینچ را برش دهید. این قطعات را فعلاً کنار بگذارید.

ارتفاع را از بالای میز ملامین تا پایه میز اره فارسی بر اندازه گیری کنید. در بیشتر اره ها ، این ارتفاع باید جایی بین سه تا چهار اینچ باشد. ضخامت تابلو ملامین را به این فاصله اضافه کنید و ارتفاع نهایی لازم برای هر پشتیبان قطعه را خواهید داشت.

بعد ، این فاصله را از عرض دو قطعه 2*4 (که باید هفت اینچ باشد) کم کنید. برای تأیید ، لبه یکی ازقطعات 16 ا را در لبه یکی از قطعات 12اینچ قرار دهید و عرض مرکب را اندازه بگیرید.

ارتفاع مورد نیاز برای هر تکیهگاه قطعه را از عرض دو 4*2 کم کنید و این نتیجه را به نصف تقسیم کنید. این عمقی است که برای اتصال نیم راسته برای ایجاد پشتیبان های قطعه نیاز دارید. در مورد استند اره فارسی بر ما ، ما باید عمق اتصالات نیمه راسته را در 1-9/32 اینچ بسازیم. در حالی که می توانستیم از یک میز اره ای برای ساخت این اتصالات استفاده کنیم ، تصمیم گرفتیم به جای آن از اره گرد استفاده کنیم. (همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است).

در لبه قطعه 16 اینچی ، علامت را در 7 و 4/1 اینچ و دیگر در 8 و 4/3 اینچ ایجاد کنید. این ها لبه های اتصال نیم راسته است. علائم مشابه را در 5 و 4/1 اینچ و 6 و 4/3 اینچ در لبه قطعه 12 اینچی ایجاد کنید. اتصالات نیم راسته را در عمق مشخص شده با استفاده از یکی از روشهای شرح داده شده در مقاله در مورد اتصالات نیمه راسته  برش دهید.

با جفت دیگر تکرار کنید و اتصالات نیمه دور را با استفاده از چسب چوب ایمن کنید.

در مرحله بعد ، هشت قطعه 9 اینچی با زاویه 45 درجه برش دهید.همانطور که نشان داده شده با استفاده از پیچ های ماشین، آنها را به  قطعه 12 اینچی وصل کنید.

در آخر ، تکیه گاهها را در مکان دلخواه بر روی تیر قرار دهید. قطعات چهار زاویه  باید تکیه های قطعه را در جای خود نگه دارند.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات