ساخت قفسه ی وسایل

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش

سطح دشواری نجاری: آسان

پایان کار: رنگ آمیزی ( و پلی اورتان)

زمان تکمیل شدن: 1 تا 2 ساعت

ابزار های پیشنهادی

اره فارسی بر

اره گرد یا میز اره

دریل برقی

فرز بیسکوئیت زن با  بیسکوئیت چوبی شماره10

موارد مورد نیاز

1 عدد تخته SPF با اندازه 1*2*8

1 عدد- قطعه 16 اینچ در 4 فوت از تخته سه لایه ی سنباده زده 4/3 اینچی

متر نواری

تراز

مداد

2 عدد براکت  قفسه فلزی با پیچ و مهار (در صورت لزوم)

8 عدد پیچ  چوب- 8/5 اینچ

پرکننده چوب

چسب نجاری

رنگ  (و پلی اورتان)

سمباده

مرحله دو: برش تخته سه لایی برای قفسه

اولین قدم از این آموزش نجاری رایگان ، برش تخته سه لایی برای قفسه است.

برای برش تخته سه لایی ، ممکن است از میز اره یا اره گرد با لبه افقی محکم شده استفاده کنید (همانطور که در تصویر در این صفحه نشان داده شده است).

ابعادی که باید تخته سه لایی را برش دهید به اندازه نهایی قفسه مورد نیاز برای نصب شما بستگی دارد. با این حال ، بخاطر داشته باشید که در مرحله بعدی تخته سه لایه را به اندازه 1*2 می بریم ، بنابراین اجازه دهید 4/3 اینچ را در قسمت جلویی و هر طرف قفسه در هنگام تعیین اندازه برای برش تخته سه لایی باقی بماند.

در مورد قفسه ی من ، براکت های قفسه 12 اینچ عرض داشتند ، بنابراین ما قفسه ای به عرض 16 اینچ می خواستیم که طول آن 48 اینچ باشد. به این ترتیب ، من تخته سه لایی را به 15عدد 4/1 اینچ عرض و46 عدد  1/2 اینچ طول بریدم.

توجه: دلیلی که ما توصیه می کنیم قبل از نصب براکت های قفسه ، تخته سه لایی را ببرید، این است که در برخی از نصب ها ، نگه داشتن تخته سه لایی در محل روی دیوار یک نشانه دید خوب در هنگام تعیین مکان برای براکت های قفسه در مرحله بعدی است.

مرحله 3: سوراخ های قرار گیری براکت قفسه را علامت بزنید

با برش تخته سه لایی برای قفسه ، مرحله بعدی شروع نصب براکت های قفسه است. این براکت ها باید مطابق مشخصات سازنده نصب شوند ، اما بعضی از دستورالعمل های کلی در هنگام نصب بر روی دیوار گچی (یا تخته گچی) وجود دارد که می گوید شما به پیچ هایی برای نصب براکت قفسه ای در گلمیخ های زیرین نیاز دارید. برای اتصال به دیوار بتونی (همانطور که در تصویر در این صفحه نشان داده شده است) ، از مهارها و پیچ های مناسب استفاده کنید.

یکی از براکت های قفسه را در ارتفاع مناسب قرار دهید ( برای قفسه تخته سه لایی با ضخامت 4/3 اینچ و تقریباً 10 تا 12 اینچ از انتهای مورد انتظار محل قفسه جای اضافه بگذارید) و مکان سوراخ را با یک مداد مشخص کنید ، همانطور که در تصویر نشان داده شده است.

نکته: در حالت ایده آل ، می خواهید یک براکت قفسه ای را نصب کنید ، سپس از تراز خود استفاده کنید تا براکت دوم را در ارتفاع مناسب نصب کنید (برای اطمینان از این که قفسه شما در نصب نهایی هم سطح خواهد بود).

مرحله 4: سوراخ کردن نقاط برای پیچ های براکت قفسه

اگر قصد نصب براکت های قفسه را بر روی یک دیوار بتونی دارید ، لازم است نقاط را برای مهار ها سوراخ کنید. با استفاده از یک مته سنگ تراشی مناسب با یک دریل برقی ، سوراخ ها را در مکان هایی که در مرحله قبل مشخص کرده اید حفر کنید. اگر بتن محکم باشد، ممکن است یک  چکش حفاری کار را بسیار آسانتر می کند.

اگر قصد نصب براکت های خود  بر روی دیوار با گل میخ های چوبی به عنوان یک قاب (پوشیده از گچ) را دارید ، احتمالاً سوراخکاری دیگر لازم نخواهد بود.

مرحله 5: قرار دادن مهار ها در دیوار

در صورت نصب براکت های قفسه بر روی یک دیوار بتونی ، در مرحله قبل سوراخ ها را از قبل حفر کرده اید. اکنون ، مهارها را برای گذاشتن پیچ ها در سوراخ ها قرار دهید.

مجدداً ، این مرحله تنها در صورت نصب براکت ها روی دیوار بتونی لازم است.

مرحله 6: نصب براکت های قفسه روی دیوار

با قرار دادن یک پیچ از طریق هر یک از سوراخ های مناسب و داخل مهارها (یا داخل دیوار که قبلاً مشخص شده) ، براکت های قفسه را به دیوار وصل کنید. مطمئن شوید که هر پیچ محکم نگه داشته می شود ، زیرا پیچ ها با براکت قفسه برای نگه داشتن  وزن موجود در قفسه ابزار استفاده می شوند.

با نصب اولین براکت ، مراحل نصب را با براکت دوم تکرار کنید. برای اطمینان از نصب دو براکت در همان ارتفاع ، از یک تراز استفاده کنید.

برای نصب قفسه سنگین ، ممکن است براکت سوم در وسط قفسه مورد نیاز باشد.

مرحله7: برش شیار بیسکوئیت

برای افزودن استحکام به قفسه و پوشاندن لبه های تخته سه لا ، از 1*2 (در لبه) استفاده خواهیم کرد. این 1*2 دارای 45 درجه در گوشه ها خواهد بود و با استفاده از بیسکویت چوبی  و چسب به قفسه تخته سه لا می چسبد.

برای شروع ، یک برش 45 درجه ای بر روی یک قطعه1*2 (روی لبه بر  اره فارسی بر قرار دهید) ایجاد کنید. سپس عرض تخته سه لایه را اندازه گیری کنید (در مورد من 15 و 4/1اینچ) ، و در این فاصله 1* 2 را با اندازه گیری از نقطه کوتاه برش اره فارسی برش دهید.

در مرحله بعد ، قطعه دوم از 1*2 را طولانی تر از طول جلوی قفسه برش دهید. این قطعه را در قسمت جلوی قفسه قرار دهید و قطعه برش داده شده قبلی را روی آن قرار دهید و مطمئن شوید که قطعات به خوبی در گوشه قرار می گیرد. هنگامی که از موقعیت راضی هستید ، قسمت جلوی 1*2را کنار بگذارید و چند علامت مداد نور را در کنار تخته سه لایی و 1*2 در موقعیت هایی که می خواهید بیسکویت قرار دهید ، ایجاد کنید. دو یا سه بیسکویت باید برای کنار قفسه مناسب باشد. همچنین طول نهایی این قطعه (در قسمت عقب قفسه) را علامت گذاری کنید و قطعه را با اره خود برش دهید.

حال پس از تنظیم فرز بیسکوئیت زن خود برای برش 90 درجه در عمق 8/3 اینچ و از پیش تنظیم شده برای بیسکویت شماره10  ، شکافهای بیسکویت را در نقاطی که در لبه کنار قفسه تخته سه لا مشخص کرده اید ، بسازید. و همچنین در نقاطی که در 1*2 مشخص کرده اید. مقدار کمی چسب را درون شکافهای قفسه قرار دهید و یک بیسکویت شماره 10 را درون هر شکاف قرار دهید. سپس بر روی قسمت جانبی1*2 چسب را درون شکافها قرار دهید و آنرا به بیسکویت های کنار قفسه وصل کنید. قطعه جلویی 1*2را مجدداً قرار دهید تا مفصل اره را چک کنید و قطعه جانبی را تنظیم کنید (با کشیدن آن به جلو یا عقب روی بیسکویت). این کار در صورت لزوم انجام شود.

ممکن است بخواهید از میخ یا گیره استفاده کنید تا در حالی که چسب خشک می شود ، قسمت جانبی 1*2 را در جای خود نگه دارید.

مرحله 8: اتصال قفسه تخته سه لایی 1*2

با اتصال اولین تکه از یک طرف که به طرف دیگر وصل شده است ، روند کار را با قطعه جلوی یک 1*2 ادامه دهید. از قطعه کوتاه دیگری با برش 45 درجه 1*2 در طرف مقابل استفاده کنید تا به شما در تعیین طول دقیق برای برش قطعه جلویی کمک کند. سپس مکانهای مربوط به شکافهای بیسکویت را هر 9-12 اینچ علامت بزنید و شکافها را در قسمت جلو و لبه جلوی تخته سه لا برش دهید. در تخته سه لایه چسب و بیسکویت را داخل شکاف ها قرار دهید و قسمت جلویی آن را بهم وصل کنید (با چسب در شکاف های بیسکویت قطعه ای). قطعات را در گوشه به صورت صاف مرتب کنید و قطعه جلویی را با گیره یا میخ های پایان کار در محل نگه دارید.

روند کار را با وصل کردن قطعه نهایی در طرف مقابل قفسه از همان جایی که شروع کرده اید ، با استفاده از همان مراحل بالا ادامه دهید.

نکته: ممکن است بخواهید گوشه برش دهده شده را با چند میخ پایان کار تقویت کنید (یا می توانید یکپارچگی آن را حفظ کنید) ، که از یک قطعه  (از طریق گوشه) و به قطعه دیگر میخ شده است. می توانید با استفاده از پرکننده چوب ،پس از خزینه دار کردن میخ ها آنها را پر کنید.

نکته دیگر: از استفاده بیش از حد چسب روی اتصالات بیسکویت خودداری کنید ، به خصوص اگر قصد استفاده از رنگ را روی قفسه دارید (زیرا رنگ خیلی خوب چسب را نمی پوشاند). اگر چسب ریخته شد، سعی کنید هر چه سریعتر چسب اضافی را با یک پارچه کمی مرطوب  تمیز کنید.

مرحله 9: سنباده زده و قفسه را تکمیل کنید

با اتمام کار در قفسه ها، زمان آن رسیده که کار را تکمیل کنیم.

ابتدا با پر کردن هر گونه سوراخ نمیخ یا گودی های موجود در چوب با پرکننده چوب شروع کنید. اجازه دهید تا پرکننده کاملاً خشک شود ، سپس با استفاده از کاغذ سنباده ، سنباده زنی قفسه های خود را آغاز کنید. می توانید با دست و یا سنباده برقی این کار را انجام دهید.

هنگامی که از سنباده زنی راضی هستید ، تمام خاک اره را از قفسه ها تمیز کرده و رنگ  انتخابی خود را بزنید. در صورت رنگ امیزی به صورت لکه ، ممکن است بخواهید از چند لایه پلی اورتان استفاده کنید تا از پایان قفسه های ابزار خود محافظت کنید.

مرحله 10: اتصال قفسه به براکت ها

پس از اتمام کار ، آخرین مرحله در این آموزش های نجاری ، اتصال قفسه ها به براکت ها است.

قفسه ها را در محل نهایی مورد نظر خود قرار دهید و تعدادی سوراخ های کم عمق را در قسمت زیرین تخته سه لا (از طریق سوراخ های داخل براکت) از قبل حفر کنید. مواظب باشید که همه ی تخته سه لا حفر نکنید ، تا به قسمت بالای قفسه ها آسیب نرسانید.

قفسه ها را با استفاده از پیچ های 8/5 اینچی، شماره 8  یا پیجچ های سر تخت ، به براکت های قفسه وصل کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات