خوش آمدید

آیا کاور های رادیاتور مانع عبور گرما هستند؟

نوشته شده در تاریخ6 ماه پیش توسط

آیا کاور های رادیاتور مانع از عبور گرما می شوند؟

این روزها استفاده از کاور های رادیاتور بسیار فراگیر شده اما سوال اینجاست که آیا کاورهای رادیاتور واقعا مانع از عبور گرما می شوند؟

در این مقاله قصد داریم تا به موضوع بپردازیم که آیا خرید یک کاور رادیاتور کار معقولی است یا خیر؟

 

کاور رادیاتور چیست؟

در مقاله موجود در وبسایت به طور مفصل در مورد کاور های رادیاتور صحبت شده اما در صورتی که بخواهیم خیلی خلاصه در مورد کاور های رادیاتور چند کلمه ای بگوییم می توان گفت کاور های رادیاتور یا روشوفاژی ها یک نوع سازه چوبی هستند که برای پوشاندن رادیاتور استفاده می شوند.

عمل گرمادهی رادیاتور ها به شکلی است؟

به طور کلی رادیاتور ها به سه شکل گرما تولید می کنند. به صورت تشعشع، همرفت و هدایت

تشعشع در حالی باعث ایجاد گرما می شود که به سطحی برخورد کند. در این حالت از محلی که گرما وجود دارد گسترش پیدا کرده و به سایر نقاط انتقال پیدا می کند که باعث جابجایی هوا گرم با هوای سرد شده و پدیده همرفت ایجاد می شود. در پایان نیز هدایت اتفاق می افتد و گرما از طریق اجسام منتقل می شود. (برای مثال رادیاتور)

گرما از طریق رادیاتور انتشار پیدا می کند و با توجه به پدیده همرفت باعث گرم شدن سایر نقاط اطراف رادیاتور خواهد شد. هرچه رادیاتور بزرگ تری داشته باشید این انتشار گسترده تر خواهد بود.

اما می رسیم به سوال اصلی که آیا کاور های رادیاتور مانع از عبور گرما می شوند؟

در جواب باید بگوییم بله. استفاده از کاور های رادیاتور اندکی از گرمای رادیاتور شما را جذب کرده و مانع از خروج آن خواهد شد. با این حال با توجه به منافذ در نظر گرفته شده در کاور های رادیاتور و البته با توجه به قضیه همرفت این موضوع خیلی نگران کننده نخواهد بود و در هر صورت گرمای تولید شده توسط رادیاتور به محیط اطراف خواهد رسید.   پس در هنگام سفارش کاور های رادیاتور به این موضوع دقت داشته باشید که منافذ در نظر گرفته شده در کاور های رادیاتور به همین دلیل تعبیه شده اند.

با این همه چرا کاور های رادیاتور مورد استقبال قرار گرفته اند؟

یکی از مزیت های استفاده از کاور های رادیاتور، محافظت از کودکان و حیوانات خانگی در برابر سوختگی ناشی از برخورد با رادیاتور هاست. در بسیاری از موارد رادیاتور ها عامل سوختگی به خصوص برای بچه هاست. چراکه بچه ها پوست حساس تری دارند و در برابر رادیاتور ها آسیب پذیرترند. به همین دلیل استفاده از کاور های رادیاتور می تواند انتخاب مناسبی برای جلوگیری از اینگونه حوادث باشد.

همینطور لوله ها و شیر های رادیاتور با استفاده از کاور های رادیاتور محافظت شده و عمر طولانی تر خواهند داشت. از طرف دیگه شاید تماس مستقیم بدن با رادیاتور خیلی خوشایند نباشه و استفاده از کاور های رادیاتور میتونه این حس خوب رو به شما بده که گاهی پاهاتون رو به کاور تکیه بدین و از گرمای ملایم کاور های رادیاتور لذت ببرین.

نکاتی که در زمان سفارش کاور های رادیاتور باید در نظر گرفت

یکی از نکاتی که باید در زمان سفارش کاور های رادیاتور در نظر گرفت فاصله ی بین رادیاتور  و کاور رادیاتور است. انتخاب فاصله مناسب بین رادیاتور و کاور رادیاتور از چند نظر حائز اهمیت است. اول این که در نظر گرفتن فاصله مناسب بین رادیاتور و کاور باعث پخش یکنواخت و مناسب گرما خواهد شد. نکته دوم جلوگیری از آسیب دیدن کاور های رادیاتور در برابر گرمای مستقیم رادیاتور هاست. به طور کلی در نظر گرفتن فاصله 5 سانتی متری از هر طرف برای رادیاتور ها مناسب به نظر می رسد. برای اطلاع از نحوه اندازه گیری، میتوانید به مقاله نحوه اندازه گیری کاور های رادیاتور مراجعه کنید.

همچنین برای کاهش تاثیر کاور های رادیاتور در برابر گرما می توانید از پنل های رفلکتور پشت رادیاتور استفاده کنید. بدین ترتیب گرمای ساطع شده از رادیاتور به قسمت جلویی منتقل خواهد شد.

کاور های رادیاتور از چه جنسی ساخته شده اند؟

کاور های رادیاتور عموما با استفاده از ام دی اف ساخته می شوند. علت استفاده از ام دی اف در ساخت کاور های رادیاتور قیمت پایین تر آنها نسبت به چوب و ساده تر بودن فراوری آنهاست. با توجه به ظاهر نه چندان خوشایند ورق های ام دی اف و به دلیل ایجاد ظاهری دلپذیر تر از روکش های پی وی سی روی ورق های ام دی اف استفاده می شود. استفاده از روکش های پی وی سی علاوه بر زیبا تر کردن ظاهر کاور های رادیاتور این حق انتخاب را به خریداران خواهد داد که کاور های رادیاتور را در رنگ های مختلف سفارش دهند.

در پایان باید گفت که درست است که با استفاده از کاور های رادیاتور ممکن است مقداری از گرمای تولید شده توسط رادیاتور کاهش پیدا کند اما این موضوع در برابر محافظتی که کاور های رادیاتور در برابر ایجاد سوختگی ایجاد می کند و زیبایی ایجاد شده توسط آنها قابل چشم پوشی است.

محصولات مرتبط
‎تومان2,050,000
این محصول را می توانید با سر ستون سفارش دهید. این سرستون ها باعث زیبایی بیشتر می شود در سالیان اخیر شوفاژ یا همان رادیاتور ها شکل ظاهری بهتری پیدا کرده اند. اما به نظر نمی رسد تعویض شوفاژ های قدیمی با شوفاژ های جدید...
‎تومان2,050,000
برای مشاوره در زمینه خرید این محصول با ما تماس بگیرید. 02177628551 در سالیان اخیر شوفاژ یا همان رادیاتور ها شکل ظاهری بهتری پیدا کرده اند. اما به نظر نمی رسد تعویض شوفاژ های قدیمی با شوفاژ های جدید کاری بی دردسر باشد....
‎تومان2,050,000
 کاور رادیاتور از صدای رادیاتور می کاهد و از سوختگی ناشی از برخورد با رادیاتور جلوگیری می کند. در سالیان اخیر شوفاژ یا همان رادیاتور ها شکل ظاهری بهتری پیدا کرده اند. اما به نظر نمی رسد تعویض شوفاژ های قدیمی با شوفاژ...
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات