خوش آمدید

لمینیت طرح چوب

نوشته شده در تاریخ2 سال پیش

اگر دستی  در طراحی دکوراسیون داشته باشید، می دانید که کفپوش های یک محیط تاثیر بسیار بالایی بر روی دکوراسیون آن دارند. در حقیقت انتخاب یک کفپوش درست می تواند به زیبایی هرچه بیشتر یک منزل بیانجامد و در مقابل انتخاب یک کفپوش نامناسب تاثیر بدی بر روی دکوراسیون می گذارد. امروزه افراد بسیار زیادی از پارکت برای کف منزل خود استفاده می کنند. پارکت نوعی کفپوش چوبی است که با چیدمان اسلاید های کوچک چوب در الگوهای مختلف و تکراری ساخته می شود. معمولا خیلی از افراد یا طراحان دکوراسیون برای هرچه زیباتر شدن یک محیط از پارکت های چوبی استفاده می کنند، زیرا پارکت های چوبی احساس سرزندگی و انرژی بالایی را به یک دکوراسیون و دیزاین می دهد، اما به علت گرانی و کمبود چوب خالص خیلی از طراحان به سمت لمینیت های طرح چوب رفته و آن ها را برای طراحی دکوراسیون خود استفاده می کنند. اما لمینیت طرح چوب چگونه است؟

پارکت لمینیت چیست؟

لمینیت یا همان پارکت لمینیت که در انواع و اقسام مختلفی ساخته و روانه بازار می شود، نوعی کفپوش است که از چوب های فشرده شده و به صورت چند لایه تهیه می شود و مانند پارکت های تمام چوب کاملا از چوب ساخته نمی شود. این پارکت ها در طرح های بسیار زیادی وجود دارند، طرح های سرامیکی، سنگی و پرطرفدار ترین آن ها طرح های چوبی می باشد.

 لمینیت طرح چوب چیست؟

از آنجا که در ابتدا گفتیم پارکت های چوبی حس سرزندگی و انرژی بالایی به یک دکوراسیون می دهند طرفداران زیادی دارند ولی به علت گران بودن این کفپوش ها برای خیلی از مردم قضیه خریدن پارکت های چوبی منتفی می شود. اما بهترین راه حل برای آنها این است که سراغ لمینیت های طرح چوب بروند که هم از پارکت ها ارزان تر هستند، هم نصبشان ساده تر است و هم طرح های بسیار زیادی دارند. همه لمینیت ها در طرح های چوبی ساخته می شوند و تا حدودی تشخیص پارکت چوبی یا لمینیت طرح چوب سخت و دشوار است.

بیایید با هم چندین نمونه از لمینیت های طرح چوب را مشاهده کنیم.

1.لمینیت چوب سخت

لمینیت طرح چوب

لمینیت های طرح چوب درواقع گونه های شبیه سازی شده ی چوب های اصلی هستند. یکی از محبوب ترین موارد استفاده از پارکت لمینیت  شبیه سازی نمای چوب سخت است. این اتاق غذاخوری کاملا متمایز ساخته شده است و لمینیت به آن ظرافت و زیبایی خاصی بخشیده است. به جای اینکه این لمینیت بد به نظر برسد ، کفپوش درواقع هماهنگ با سبک دکوراسیون و  فضا ترکیب می شود و در این عکس مشاهده میکنیم که چگونه مکمل میز و صندلی غذاخوری درامده است.

2.لمینیت چوبی  طرح های تیره

لمینیت طرح چوب

یکی از مزایای کفپوش های لمینیت این است که دربرابر لکه ها، سایش و اشعه ماورابنفش مقاوم هستند و یک انتخاب بسیار مناسب برای اتاق کار، راهرو ها، ورودی ها و در حالت کلی اتاقی که پذیرای تابش مستقیم نور خورشید است هستند. این لمینیت طرح چوبی که در تصویر بالا مشاهده می کنید با ظاهر چشم نواز خود و هماهنگی زیبایی که با مبلمان آنجا ایجاد کرده است باعث طبیعی شدن دکوراسیون ان محیط شده است.

3.ناهار خوری بلوط طلایی

لمینیت طرح چوب

همانطور که در سطر های بالا خوانده اید، پارکت های لمینیت بسیار متنوع هستند و در رنگ ها و طرح ها و سبک چوب های متفاوتی قابل تهیه هستند. در تصویر بالا می توانیم ببینیم که این پارکت لمینیت چگونه در طرح چوب بلوط طلایی ساخته شده است و ظاهر زیبایی به این اتاق ناهار خوری بخشیده است.

اگر کمی دقت کنید میبینید که در تمامی این تصاویر نقطه اشتراکی که وجود دارد هماهنگی کفپوش ها با مبلمان یک محیط است، پس برای انتخاب یک پارکت لمینیت مناسب باید به مبلمان خانه و نوع دکوراسیون آن توجه کنید تا بتوانید دیزاین عالی تری را ارائه دهید.

4.پارکت لمینیتی با طرح بلوط قرمز دودی

لمینیت طرح چوب

پارکت لمینیت های چوبی می تواند با جزئیات بیشتری ظاهر شود. برخی پارکت لمینیت ها علاوه بر شبیه سازی به چوب های اصلی حتی با بافت های مشابه نیز ساخته می شوند. تولیدکنندگان این کفپوش ها معمولا از بافت مواد واقعی برای تولید این پارکت لمینیت ها استفاده میکنند. در این اتاق نشیمن می توانید مشاهده کنید که چگونه لمینیت طرح چوب بلوط قرمز دودی با سطحی کاملا طرح دار ساخته شده است و در اینجا نصب شده است. ظاهر زیبا و مدرنی که این دکوراسیون دارد چشم نواز تر از هر دکوراسیون دیگری است.

5.لمینیت های عریض رنگی

لمینیت طرح چوب

چوب سخت تنها چوبی نیست که لمینیت ها به تقلید از آن مشابه سازی شوند. در تصویر بالا می توانید ببینید که چگونه این ناهار خوری به وسیله لمینیت چوبی طرح درخت کاج دیزاین شده است. استفاده از لمینیت طرح چوب کاج ظاهری بسیار جذاب و کلاسیک گونه به این فضا بخشیده است. هماهنگی نوع کفپوش با مبلمان ها در این تصویر قابل تقدیر است.

6.لمینیت های چوبی خاکستری

لمینیت طرح چوب

هیچ قانون خاصی وجود ندارد که بگویند لمینیت های طرح چوب باید در رنگ های خیلی تیره یا رنگ های طبیعی چوب ساخته شوند. برخی لمینیت های طرح چوب با رنگ های خنثی ایی مانند رنگ خاکستری تولید می شوند. این رنگ های خنثی به دکوراسیون داخلی یک مکان عمق و جلوه خاصی از تضاد سرما و گرما می بخشند و فضای تمیز و مدرنی را ایجاد میکنند. در تصویر بالا به طور کامل شاهد زیبایی و تاثیر فوق العاده این کفپوش بر روی دکوراسیون اتاق ناهار خوری مشاهده کنید.

7.لمینیت براق

لمینیت طرح چوب

شاید تا به حال کفپوش های براق بسیاری را دیده باشید، اما آیا از مزایای این لمینیت های براق خبر دارید؟ بیشتر کفپوش های چوب سخت با پلی اورتان ساخته می شوند که در نهایت باعث براقی آنها می شود. شاید دیدن براق بودن این لمینیت کمی برای شما تعجب آور باشد اما درواقع این رنگ براق مزایای زیادی برای شما دارد. لمینیت های براق نسبت به لمینیت های مات مقاومت بالایی در برابر خراش و سایش ولکه های سخت دارند بنابراین انتخاب یک کفپوش لمینیت براق چندان هم بد نیست.

شما هم می توانید دیدگاه های خود را در مورد تجربه خود راجع به پارکت های لمینت با ما به اشتراک بگذارید.
همچنین می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر و سفارش محصولات مورد نظر خود با شماره تلفن 02128429632 تماس حاصل کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات