You may also like

پارکت تمام چوب راش درجه 2

پارکت های تمام چوب از دیر باز مورد توجه بسیاری از افراد بوده و هستند. پارکت های چوبی به خاطر داشتن ویژگی هایی که دارند طرفداران خاص خود را دارند. از ویژگی های پارکت های چوبی می توان به طبیعی بودن، طول عمر بسیار بالا، قابلیت ترمیم و تجدید رنگ می توان اشاره کرد. پارکت موجود پارکت چوبی ساخته شده از چوب راش و محصولی از کشور گرجستان می باشد.

ادامه مطلبShow less
‎تومان1,990,000
(‎تومان1,990,000 هر بسته)
تحویل 7 - 10 روز
موجود
مرجع:
توضیحات

چرا باید پارکت چوبی بخریم؟

تعداد کمی از کف پوش ها هستند که هم بخاطر زیبایی و هم کارایی شان شناخته می شوند، که پارکت های تمام چوب قطعا یکی از آنها به شمار می روند. امروزه پارکت های چوبی به انتخاب کسانی که قصد دارند زیبایی و کارایی را برای خانه های خود به ارمغان ببرند بدل شده است.

پارکت چوبی چیست؟

پارکت های چوبی از قطعات چوب ساخته شده اند که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر این کف پوش را تشکیل می دهند. پارکت ها با توجه به نوع ساختاری که دارند در مدل های مختلفی نصب می شوند.

پیدایش پارکت های چوب

یپارکت های چوبی برای اولین بار در فرانسه مورد استفاده قرار گرفتند. استفاده از پارکت های چوبی تنها مربوط به طبقه خاصی از افراد جامعه بود. هرچند با گذشت زمان و در دسترس بودن پارکت های چوبی اقشار بیشتری می توانند از پارکت های چوبی استفاده کنند اما پارکت های چوبی هنوز اصالت خاص خود را حفظ کرده اند.

مزایای استفاده از پارکت های چوبی

پارکت های چوبی یک چشمه از هنر هستند که با نصب در هر مکانی می توانند زیبایی و گرمای منحصر به فردی باخود به همراه بیاورند که در هیچ کف پوش دیگری این امکان وجود ندراد.

چند نکته که باید در مورد پارکت های چوبی بدانید

زیبا، روح بخش ، با دوام و با کلاس کلماتی هستند که می توان تنها به پارکت های چوبی نسبت داد. پارکت ها چوبی با توجه به اصالتی که دارند کاکتر  و عمق خاصی به خانه ها می دهند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نکاتی در مورد این کف پوش های دوست داشتنی مطرح کنم.

پارکت ها چوبی در سالهای 1960 در ایالات متحده به طور هیجان انگیز مورد استقبال قرار گرفتند اما مثل همه کالاهایی که روزی از مد می رنود پارکت های چوبی هم می رفتند تا به فراموشی سپرده شوند. اما پس از گذشت چندسال و با پیشرفت تکنولوژی و تکنیک های تازه پارکت های چوبی نیز دست خوش تغییرات زیادی شدند و اصطلاحا به کالاهایی مطابق با مد روز تبدیل شدند.

شاید در برخی از مکان ها با این کف پوش ها دوست داشتنی برخورد داشته اید، اما در مورد آن ها اطلاعاتی دارید؟ چگونگی پیدایش، نقاط قوت و ضعف، طریقه نصب و البته قیمت.

در این مقاله کمی عمیق تر به این موارد می پردازیم.

 

پارکت های چوبی : تاریخچه

شاید از اسم پارکت ها تشخیص هویت آنها خیلی دشوار نباشد. اگر شما هم به فرانسه فکر کردید، درست است.  در گذشته های دور فرانسوی ها با چیدن قطعات کوچک چوب در کنار یکدیگر آثار جالب توجه خلق می کردند. پس آن با استفاده از چسب این قطعات چوب را روی زمین نصب می کردند که منجر به خلق کف پوش های بینظیر می شد. اما انجام این کار به دلیل دشواری هایی که داشت کار هر کسی نبود و به مهارت بسیار بالایی نیاز داشت تا در پایان نتیجه قابل قبول باشد. همین دلایل باعث شد تا پارکت های چوبی مختص به قشر مرفه جامعه باشد ولا غیر.

اگر روزگاری به شهر پاریس سفر کردید می توانید از آثار باقی مانده از آن دوران بازدید کنید.

بهترین چوب برای استفاده به عنوان پارکت های چوبی

چوب هایی که به عنوان پارکت های چوبی مورد استفاده قرار می گرند باید از نظر ساختار جز چوب های سخت با چگالی بالا باشند. از این رو چوب های متنوعی در ساخت پارکت های چوبی مورد استفاده قرار می گیرند که از پرکاربرد ترین آنها می توان به چوب های گردو، بلوط و راش اشاره کرد. در این میان چوب راش به علت قیمت مناسب تر، چوب بلوط بخاطر تراکم و ماندگاری بیشتر و چوب گردو به خاطر نقش فوق العاده مورد توجه هستند.

 

تفاوت پارکت چوبی و پارکت لمینت

پارکت های چوبی تماما از جنس چوب طبیعی ساخته شده اند. لمینت ها اما در طرف دیگر تلاش دارند تا خود را هر چه بیشتر به پارکت های چوبی شبیه کنند. اصلتی و کاکتری که در چوب وجود دارد هیچ گاه در لمینت ها قابل لمس نخواهد بود. ماندگاری بالا، طول عمر بیشتر، ارزش افزوده و بسیاری نکات دیگر که می توانید در مطلب مقایسه بین پارکت های چوبی با پارکت لمینت ها مطالعه کنید.

خرید و نصب پارکت های چوبی

قبل از خرید پارکت های چوبی باید به نکاتی از قبیل اصالت فروشگاه و اصالت جنس دقت فرمایید. همچنین از فروشنده توضیحاتی در مورد نوع چوب، گرید پارکت لمینت، شرایط گارانتی سوالاتی بپرسید.

در مورد نصب پارکت های چوبی نیز چند راه وجود دارد که با توجه به شرایطی که دارید می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

-          روش اول: اکثر فروشگاه ها در کنار فروش محصولات اکیپ نصاب محصولات خود را دارند. البته سفارش نصب به این فروشگاه ها ممکن است کمی برای شما گران تر تمام شود که طبیعی است و مبلغی است که فروشگاه برای معرفی نصاب برای خود بر میدارد. این روش به دلایلی توصیه می شود. زیرا فروشگاه ها برای حفظ اعتبار خود هم که شده با افراد قابل اطمینان مشارکت می کنند. از طرف دیگر در صورت هر گونه اختلال در روند نصب شما میتوانید به فروشگاهی که به شما نصاب را معرفی کرده مراجعه کنید. و در آخر درصورتی که به هر دلیلی از نتیجه کار راضی نبودید می توانید از طریق فروشگاه مورد نظر شکایت خود را پیگیری کنید.

-          روش دوم: از طریق نرم افزار های شبیه به دیوار و ... به صورت مستقیم به دنبال نصاب بگردید. این روش برای شما شاید ارزان تر تمام شود اما نکاتی وجود دارد که باید آنها را در نظر داشته باشید. اول اینکه شخصی که از این طریق پیدا می کنید ممکن است یک فرد تازه کار یا یک شخص حرفه ای باشد که در اغلب این موارد تشخیص موصوع کار ساده ای نیست و ممکن است در پایان کار متوجه شوید. نکته دوم، ریسک اعتماد به یک فرد ناشناس بدون معرف می باشد که می تواند خطر آفرین باشد. نکته سوم مربوط به عدم تعهد فرد بعد از انجام کار می باشد. به صورتی که اگر بعد از مدتی به هر دلیلی مشکلی در کف پوش های نصب شده بروز دهد امکان دسترسی به فرد بسیار ضعیف است.

-          روش سوم: نصب توسط خودتان است. در صورتی از توانایی های خود برای نصب پارکت ها اطمینان یا به اصطلاح دستی به آچار دارید می توانید این کار را خود انجام دهید. هر چند ریسک انجام این کار توسط خودتان همچنان توصیه نمی شود. چراکه پارکت های چوبی اغلب قیمت بالایی دارند و نصب آنها مستلزم داشتن مهارت و البته لوازم بسیاری است.

نقاط قوت و ضعف پارکت های چوبی

تا اینجای مقاله به نکاتی نظیر زیبایی و اصالت پارکت های چوبی، انواع و اقسام متریال مورد استفاده در ساخت و تهیه پارکت های چوبی پرداختیم. در این قسمت از قصد داریم تا در مورد نقاط قوت و ضعف این محصولات صحبت کنیم.

نقاط قوت

-          برخورداری از اصالت و کاراکتر چوب و نمای فوق العاده

-          گرمای روج بخش و ویژه ای که چوب با خود به همراه دارد

-          طول عمر بسیار بالا (گاها بیشتر از عمر خریدار)

-          قابلیت سنباده خوری و رنگ مجدد

-          ایجاد ارزش افزوده

-          نصب نسبتا ساده و سریع

نقاط ضعف

-          امکان نصب در طبقات منفی به علت حساسیت به رطوبت وجود ندارد

-          امکان نصب در محل هایی مانند آشپزخانه یا محل هایی با رطوبت بالا را ندارد

-          قیمت نسبتا بالایی دارد

نحوه نگهداری از پارکت های چوبی

هر چند قیمت پارکت ها نسبت به مدل های اولیه بسیار اقتصادی تر شده است اما همچنان به عنوان محصولاتی لوکس شناخته می شوند. به همین دلیل اطلاع از نکاتی در مورد نگهداری از این محصولات ضروری به نظر می رسد.

-          برای تمیز کردن سطح پارکت از دستمال پشمی استفاده کنید

-          به محض ریختن مایعات روی پارکت آن را با استفاده از حوله یا روزنامه کاملا خشک کنید

-          برای جارو کشیدن پاکت ها از سری با شانه مناسب استفاده کنید

-          برای تمیز کردن پارکت ها بجای استفاده از صابون معمولی از مواد مخصوص بصورت ماهانه استفاده کنید

-          از موادی که برای تمیز کردن سرامیک و سایر کف پوش ها نظیر کف پوش های پی وی سی استفاده می شود استفاده نکنید

-          برای زیر مبل ها و سایر اسباب از برچسب های زیر مبلی برای جلوگیری از خط و خش افتادن وی پارکت ها استفاده کنید

 

رنگ آمیزی مجدد پارکت های چوبی

در صورت استفاده صحیح از پارکت های چوبی، این پارکت ها حداقل به مدت 10 سال نیازی به رنگ آمیزی مجدد ندارند. هرچند با استفاده صحیح نیز پارکت ها براقیت روز های اول خود را از دست می دهند، بخصوص در محل های پرتردد

این همان زمانی است که باید به فکر رنگ آمیزی مجدد پارکت های خانه خود باشید. مراحل کار به این صورت است که ابتدا پارکت ها به صورت کامل سنباده خورده و مجددا رنگ و اصطلاحا ساب و لاک می خورند.

در این مقاله به پیدایش پارکت ها، طراحی آنها، نکات مربوط به نگهداری و نقاط قوت و ضعف این محصولات پرداخته شد.

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول

مشخصات

نوع چوب
راش گرجستان
کشور سازنده
گرجستان
طول هر تایل
50 cm
عرض هر تایل
7 cm
ضخامت
18 mm
مناسب برای
مکان مسکونی
تعداد تایل در هر بسته
30
سطح پوشش هر بسته
105 cm
نظرات
بدون نظر

Leave a review

  • Fit:
  • Quality:
این کالا را با استفاده از کلمات کوتاه و ساده توضیح دهید.
بارگزاری تصاویر:
تصاویر را در اینجا رها کنید و یا برای آپلود کلیک کنید.
2 محصولات مشابه در شاخه های مختلف:
‎تومان2,250,000
اجازه دهید به وضوح بگویم، پارکت چوبی از لمینت بهتر است!!! و این یعنی کف پوش با کیفیت تری نسبت به لمینت هستند. چرا؟ زیرا پارکت یک قطعه ساخته شده از چوب است. یک تک چوب که از درخت جدا شده است. در حالی که لمینت ها تکه ای...
‎تومان2,550,000
هر ذهنیتی در مورد کف پوشی شگفت انگیز، زیبا و خیره کننده دارید را کنار بگذارید. از دیرباز کف پوش های پارکت تمام چوب مورد توجه بسیاری از افراد بوده و هست. ظاهر لوکس، طول عمر بسیار بالا، قابلیت ترمیم، ارزش افزوده بالا و...

فهرست

تنظیمات