پارکت چوبی : راهنمای مقدماتی

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش توسط
پارکت تمام چوب

سالیان زیادی

پارکت

های تمام چوب تنها گزینه ی موجود برای افرادی بودند که دوس داشتند کف خانه هایشان را با زبیایی های چوب زیباتر کنند. زمانی که خبری از کف پوش های لمینت یا پی وی سی نبود. هر چند در طول سالیان گذشته شاهد پیشرفت های چشمگیری در عرصه تولید کف پوش های طرح چوب بوده ایم و تبلیغات گسترده  ای توسط تولیدکنندگان و فروشندگان این محصولات صورت می گیرد هیچ کدام از این محصولات نمی توانند احساسی را که چوب به شما می دهد را به شما منتقل کنند.

احساسی خوشایند که تنها با قدم گذاشتن روی پارکت های چوبی می توانید آن را حس کنید.

در اینجا به نکاتی که باید قبل از خرید پارکت های تمام چوب بدانید را برای شما شرح می دهیم. تا پایان همراه ما باشید.

 

نصب

سخت و با دوام.

این ها کلماتی هستند که برای توصیف پارکت های چوبی از آن ها استفاده می شود. دلیل استفاده از این دو کلمه هم اشاره به این موضوع است که از پارکت های چوبی می توانید در اکثر نقاط منزل خود استفاده کنید. در ادامه از محیط های مختلف نام برده و به موقعیت آنها برای نصب پارکت اشاره می کنیم.

  • پیلوت : خیر. پیلوت یا به عبارت دیگر طبقه -1 به دلیل رطوبت بالایی که دارند محل مناسبی برای نصب پارکت های چوبی نیستند.
  • هال، اتاق خواب و پذیرایی: بله. تمام محل های همسطح با کف یا بالاتر از کف محل های مناسبی برای نصب پارکت های چوبی هستند به جز مواردی که در زیر به آنها اشاره شده است.
  • آشپزخانه: امکان پذیر. نصب پارکت های تمام چوب در آشپز خانه ها امکان پذیر است ولی بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند از کف پوش هایی با مقاومت بیشتر در برابر رطوبت در آشپز خانه خود استفاده کنند.
  • سرویس: سرویس های بهداشتی (حمام و دستشویی) از رطوبت بالایی برخوردارند و از این نظر محل مناسبی برای نصب پارکت های تمام چوب به نظر نمی رسند.

در قیاس با سایر کف پوش ها

قطعا لمینت ها و کف پوش های پی وی سی شباهت بسیار زیادی با کف پوش های چوبی دارند اما در این جا می خواهیم آنها را از جهات گوناگون با هم مقایسه کنیم.

تماما چوب:

پارکت های تمام چوب تماما از چوب ساخته شده اند پس همان حسی را به شما منتقل خواهند کرد که هیچ چیزی غیر از آن نمی تواند آن را به شما منتقل کند. حتی لمینت ها و سایر کف پوش هایی که شباهت زیادی با پارکت های چوبی دارند.

ویژگی های ساختاری:

این ویژگی ها به دلیل ساختاری است که چوب دارد. چیزی که به شما اجازه می دهد تا شکاف بین تایل ها و ناهمواری های سطح را از بین ببرید. چیزی که در مورد لمینت ها و سایر کف پوش ها صدق نمی کند.

ارزش افزوده:

در هنگام فروش منزل پارکت های تمام چوب به عنوان یک نکته مثبت در معامله ها محسوب می شود و ارزش افزوده ی ویژه ای برای منزل شما در بر خواهد داشت. چیزی که در مورد لمینت و سایر کف پوش ها از ارزش کمتری برخوردار است.

قیمت:

قیمت پارکت های تمام چوب با توجه به نوع چوب متفاوت است ولی به طور کلی قیمتی بسیار بالاتر از لمینت و سایر کف پوش های طرح چوب دارد.

نصب:

برخلاف نصب لمینت ها که کمتر نیاز به مهارت و دانش خاصی دارد، نصب پارکت های چوبی کاری مشکل به نظر می رسد. به همین دلیل توصیه می شود برای نصب پارکت های تمام چوب از یک نصاب با تجربه کمک بگیرید.

رنگ و لاک:

رنگ و لاک مراحلی جداگانه هستند که بعد از اینکه مراحل نصب پارکت ها به اتمام دسید انجام می شود. رنگ پارکت ها را می توانید به سلیقه خود انتخاب کنید.

دوام و ماندگاری:

آب، حیوانات خانگی و بچه ها از دشمنان قسم خورده ی پارکت های چوبی به شمار می روند. اما مشکلی نیست. خوشبختانه در صورت خط و خش برداشتن پارکت های چوبی می توان آنها را سنباده زد. اما آب و رطوبت مسئله مهمتری به نظر می رسد. اما با عکس العملی سریع و به موقع می توان از آسیب دیدن کف هایی که کاملا غرق در آب شده اند نیز جلوگیری کرد.

سنباده خوری:

زیبایی و اصالت چوب و قابلیتی که چوب را از همه موارد دیگر متمایز می کند قابلیت سنباده خوری آن هم به طور مکرر می باشد.

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات