نحوه ساخت قفسه اشیا

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش توسط

سطح دشواری

نجاری: متوسط

اتمام کار : لکه زنی و پلی اورتان

زمان کامل شدن

5-6ساعت

ابزارهای پیشنهادی

اره فارسی بر یا اره گرد

میز اره  یااره بازویی با مجموعهشیارها

دریل بی سیم یا دریل برقی

فرز با تیغع 4/3 اینج و میز فرز

گیره های بزرگ

مواد مورد نیاز

2 تخته 1*8 از چوب کاج ، افرا یا بلوط

11 عدد تخته 1*6  کاج ، افرا یا بلوط

مداد

چسب نجاری

میخ های پایان کار

رنگ به انتخاب شما

پلی اورتان

سمباده کاغذی

مرحله 2: شکل کلی منحنی ها را علامت گذاری کنید

اولین قدم در ساخت این آموزش های نجاری رایگان ، کاهش طول تخته ها است. همانطور که در برنامه های گام به گام مشخص شده است ، شما به یک قطعه 1*8  در 16 اینچ ، سه قطعه 1*6 در 16 اینچ (که به پهنای 5 اینچی با میز اره کوتاه می شود) نیاز دارید ، یک تخته 16اینچ دیگر بلند به 2 و 4/1 اینچ بریده می شود و دو قطعه در ضخامت 28 و 4/1 اینچ  به پهنای  5 اینچ برای ضخامت استانداردها بریده خواهد شد.

سپس ، با استفاده از پرگار ، منحنی ها را طبق آموزش ها مشخص کنید. شما می توانید برش های خمیده خود را با اره نواری یا عمود بر خود در قسمت بالا و دو تیر عمودی قفسه انجام دهید ، بنابراین مطابق برنامه ها منحنی ها را با پرگار خود علامت بزنید.

مرحله 3:منحنی ها را برش دهید

هنگامی که منحنی ها را روی قطعه پشتی و دو طرف مشخص کردید ، می توانید منحنی ها را با اره نواری یا عمود بر خود قطع کنید. منحنی ها را از خطوط مشخص شده برش دهید ، تا بتوانید برش های را با ساندر خود تمیز کنید.

بهترین راه برای سنباده زدن منحنی ها با یک ساندر اسپیندل نوسانی خواهد بود ، اما اگر به یکی از این ساندر های مخصوص دسترسی ندارید ، می توانید تقریباً همان نتیجه را با اتصال اسپیندل سنباده زنی به دریل خود بدست آورید.برش های منحنی را تا علامت هایی که در مرحله قبل زده اید ، سنباده بزنید.

مرحله 4: برش شیار ها برای قفسه

پس از قطع و سنباده زنی منحنی ها ، ما با توجه به استانداردهای قفسه ، اتصال ها را برش خواهیم داد. این اتصال ها تمام قسمت ها های جلوی استانداردهای قفسه را قطع نمی کنند ، زیرا گزینه جذاب تری وجود دارد. در عوض ، ما اتصال ها را در حدود 1/2 "از لبه جلو برش خواهیم زد. برای انجام این کار ، در مرحله بعدی دو طرف قفسه ها را می چسبانیم.

روش ارجح برای برش این اتصال ها ، استفاده از مجموعه ای از اتصال های استفاده نشده در اره بازویی شعاعی است که به عمق 3/4 "عرض و 3/8" عمق تنظیم شده است. یک اتصال بر روی خط وسط استانداردهای جانبی بریده خواهد شد ، که لبه آن از بالا و پایین قسمتهای جانبی 13و 3 / 4 "است.

دو اتصال دیگر به ترتیب سه اینچ از پایین و بالای استانداردهای جانبی بریده می شوند.

اگر استفاده از یک مجموعه اتصالروی اره بازویی شعاعی به عنوان یک گزینه نیست ، می توانید از یک مته مستقیم 3/4 اینچی در ماشین فرز نیز برای برش اتصال ها استفاده کنید. حتما برای هدایت عمودبر یک لبه مستقیم نصب کنید. و برش های کم عمق بدهید تا پیشرفت کرده و به عمق 3/8 اینچی برسید تا از سوختن مته یا چوب جلوگیری شود.

سرانجام ، قبل از رفتن به مرحله بعد ، باید تعدادی اتصال دو راهه درست کنیم تا قطعات پشتی بالا و پایین را در خود جای دهند. این اتصالات دوراهی باید از لبه های داخلی عقب ستون ها ، از اتصال بالای قفسه تا بالای ستون و دوباره از پایین اتصال قفسه پایین ، تا پایین ستون کشیده شوند. بهترین راه برای ساخت این اتصال های دوراهی میز ماشین فرز شماست ، و اطمینان حاصل کنید که برش را فراتر از اتصال ها قرار ندهید ، زیرا این اشتباه در محصول نهایی کاملاً قابل مشاهده خواهد بود.

مرحله 5: گرد کردن لبه ها

برای دادن شکل پایانی به کل مونتاژ ، می خواهیم لبه های در معرض قطعات را گرد کنیم. شما می توانید تقریباً از هر مته فرز که انتخاب کرده اید استفاده کنید ، اما من ترجیح می دهم از بخشی از مته گردکننده 3/4 اینچ با استفاده از یاطاقان در نوک استفاده کنم. استفاده از این ابزار ظاهری زیبا و تمام شده به قطعه می دهد.

با گرد کردن  لبه های جلوی سه قفسه شروع کنید. دو بار از میز فرز بگذرانید ، یک بار با بالا در مقابل میز و دوباره از انتهای قفسه در برابر میز.

 

در مرحله بعد ، همان کار را در تمام طرف های ستون قفسهانجام دهید به جز  پشت ستون ها ، زیرا هنگام نصب قفسه ، پشت در مقابل دیواره قرار خواهد گرفت. یک بار دیگر ، گرد کردن  لبه را در هر دو طرف ستون ها اعمال کنید.

سرانجام ، گرد کاری را روی قطعه های پشتی و بالایی انجام دهید ، اما فقط در قسمت های جلوی آن اعمال کنید. یک بار دیگر ، قسمت های عقب در مقابل دیوار خواهد بود ، و نباید گرد شوند.

مرحله 6: برش شکاف ها در قفسه ها

قبل از اینکه بتوانیم مونتاژ را شروع کنیم ، باید در هر طرف قفسه ها شکافهایی را ایجاد کنیم. در حالی که شکافها به عرض 3/8 اینچ خواهند بود ، طول شکافها بستگی به روشی دارد که برای ایجاد  اتصال ها به کار می رود.

به عنوان مثال ، اگر برای ایجاد اتصال ها از یک مجموعهاتصالبر روی اره شعاعی استفاده کرده اید ، احتمالاً به یک شکاف طولانی تر از استفاده از فرز احتیاج دارید. اگر از مجموعهاتصالاستفاده کرده اید ، شکاف شما ممکن است 1-1 / 4 "طول داشته باشد ، بر خلاف شکافی که  لازم است  اگر اتصال ها با روتر ایجاد شده اند به اندازه 3/8" خواهند بود.

برای بریدن شکاف ها ، از حصار روی اره خود استفاده کنید تا عرض 3/8 اینچ را تنظیم کرده و شکافی را در هر یک از طرفین قفسه ها برش دهید ، از قسمت جلویی با توجه به طول همانطور که در بالا ذکر شد برش دهید.

مرحله 7:سنباده زدن همه قطعات

قبل از اینکه قسمت هایی از این آموزش های نجاری رایگان را جمع آوری کنیم ، خوب است که همه قسمت ها را ماسه بزنید. سنباده زدن قفسه ساخته شده کار بسیار دشواری خواهد بود.

از سنباده مدور خود با یک سری دیسکهای سنباده زنی که بتدریج ظریف ترمی شوند استفاده کنید، و با سنباده زنی یک دست برای پایان کامل استفاده کنید.

مرحله 8: قفسه را بسازید

با تمام قسمت های سنباده زده ، زمان آن رسیده که مرحله مونتاژ این برنامه های نجاری رایگان برسد. برای تکمیل مونتاژ قفسه، به چند بست بزرگ ، مقداری چسب نجاری و چند میخ نیاز دارید.

یک لایه نازک از چسب نجاری را در اتصال های یکی از ستون های قفسه بچسبانید و سه قفسه را که پشت آنها با پشت ستون پوشانده شده ، قرار دهید. هنگامی که هر سه به درستی قرار داده شده اند ، مقداری چسب را روی سه اتصال ستون دیگر بمالید و قفسه ها را نیز در این اتصال ها قرار دهید.

واحد را به صورتی که قسمت جلو به سمت پایین باشد روی میز خود قرار دهید. مقدار کمی از چسب را در اتصال های دوراهی در قسمت بالا و پایین ستون ها قرار دهید و قطعه بالا و پایین را در اتصل های های مناسب قرار دهید.

واحد را بهمراه چند گیره بلند ببندید تا در حین خشک شدن چسب ، ستون ها را در قفسه ها نگه دارند. اندازه گیری متقاطع در گوشه های مخالف برای اطمینان از اینکه مربع است را انجام دهید. با استفاده از یک پارچه تمیز و مرطوب ، هرگونه چسب اضافی را که ممکن است از اتصالات جدا شده باشد پاک کنید.

دو میخ پایان را از طریق هر طرف از قسمت های بالا و پایین را به ساتون ها بزنید. این کمک می کند تا قفسه را در حالی که چسب خشک می شود ، کنار هم نگه دارد.

مرحله 9: میله های آویز را وارد کنید

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این برنامه های قفسه بندی رایگان ، اضافه شدن چهار میله آویز در پایین واحد است. از این میله ها می توان برای آویز کردن پوشاک ، روبان یا هر تعداد چیز استفاده کرد.

در حالی که می توانید چند میله را روی یک تراش کار کنید ، می توانید به راحتی چند میله از پیش ساخته را خریداری کنید. اگر نمی توانید محلی را پیدا کنید ، این منبع آنلاین را برای میله های آویز چوبی امتحان کنید.

 

چهار سوراخ را به طور مساوی که در قسمت پشتی ، 1-1 / 2 "از پایین ایجاد کنید. کمی چسب را روی پین های میله های اویز قرار دهید و آنها را در چهار سوراخ پشت نصب کنید. اجازه دهید که چسب خشک شود. .

مرحله 10: رنگ آمیزی قفسه

آخرین قدم برای این برنامه های نجاری ، اعمال قسمت انتهایی روی واحد است. شما می توانید هر رنگ مورد نظر را انتخاب کنید ، رنگ ، لکه ، لاک  و غیره. اگر رنگ آمیزی واحد را انتخاب کرده اید ، همانطور که در تصویر در این صفحه انجام داده ایم ، می توانید چند محافظ پلی اورتان را روی واحد بمالید تا از آن محافظت کنید. مطمئن شوید که سنباده زنی سبک را بین لایه های پلی یورتان انجام میدهید.

تنها چیزی که باقی مانده این است که واحد را آویزان کنیم. ممکن است از هر نوع سخت افزاری که احساس می کنید مناسب است استفاده کنید. من در قسمت پشتی واحد از دو قلاب حلقه D متصل به ستون ها استفاده کردم که به دو پیچ در دیوار آویزان شده اند. عرض طراحی قفسه باید اجازه دهد که هر پیچ برای

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات