11 اشتباه معمول در اندازه گیری پرده ها + و راه های جلوگیری از آنها

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش توسط
 
-          چطور برای پرده های مختلف اندازه گیری کنیم؟
اندازه گیری پرده ها با توجه به مدلی که دارند با یکدیگر کمی تفاوت دارند. پس قبل از اینکه شروع به اندازه گیری کنید نوع پرده مورد نظر خود را تعیین کنید.
بعد از اینکه در مورد مدل پرده ها به نتیجه رسیدید با طبق مراحل گفته شده اندازه گیری را شروع کنید.
11 اشتباه رایج در اندازه گیری پرده ها
همانطور که در بالا اشاره شد، مهم ترین نکته ای که باید به آن دقت کرد اندازه گیری با توجه به پرده ی مورد نظر است. اما در اینجا برخی اشتباهات رایج که در اندازه گیری را پیش می آید را مورد بررسی قرار می دهیم.
1-      تصور اینکه پنجره های یکسان ابعاد یکسان دارند
در مورد پنجره ها باید گفت که هیچ استانداردی در مورد ابعاد آنها وجود ندارد. تنها به این دلیل که پنجره های اتاق همگی یک شکل به نظر می رسند به این معنی نیست که همگی اندازه و ابعاد یکسان دارند.  شرکت های سازنده پرده تمامی محصولات را دقیقا مطابق با اندازه های تعیین شده ساخته و آماده می کنند. بنابر این در اندازه گیری ها دقت کنید و هر پنجره را جداگانه اندازه گیری کنید.
2-      اندازه گیری پرده ها به مقدار دلخواه نه به اندازه قاب
بسیاری از اشتباهات در اندازه گیری زمانی اتفاق می افتد که افراد قصد دارند پرده ها را داخل قاب نصب کنند. بسیاری از افراد در هنگام اندازه گیری تصور می کنند که مقدار ابعاد سفارش باید کمی کم تر از مقدار اندازه گیری شده باشد تا در زمان نصب پرده به راحتی داخل قاب قرار بگیرد. این افراد در زمان نصب متوجه فاصله بین لبه پرده با قاب اطراف آن می شوند که ناشی از همین نکته در اندازه گیری است. البته این نگرانی در مورد سایز پرده و احتیاط در این مورد بجا به نظر می رسد اما تمامی این موارد توسط شرکت های سازنده در نظر گرفته شده و این شرکت ها فاصله مورد نیاز بین پرده و قاب را در نظر گرفته اند.
3-      اندازه گیری پرده های قدیمی به جای پنجره
بسیاری از افراد تصور می کنند که اگر اندازه پرده های قدیمی را بگیرند اندازه گیری دقیق تری خواهند داشت. دقت داشته باشید که اندازه گیری باید طبق ابعاد پنجره باشد و تا حد ممکن از اندازه گیری طبق اندازه پرده های قبلی جلوگیری کنید.
4-      عدم اندازه گیری از سه نقطه
یکی از مهم ترین نکاتی که در اندازه گیری پرده ها باید رعایت شود اندازه گیری عرض و ارتفاع از سه نقطه متفاوت است. بالا، وسط و پایین پنجره و قاب.  اهمیت این موضوع زمانی مشخص می شود که سایز های بالا پایین و وسط قاب یا پنجره با یکدیگر متفاوت باشد.  همانطور که پیدا کرده دو پنجره با ابعاد یکسان امکان کمی دارد، پنجره ای که کاملا مربع، مستطیل باشد نیز از محالات است. اگر ارتفاع پنجره ها به شکلی است که قادر به اندازه گیری قسمت بالای آن نیستید از نربان استفاده کنید، چرا که چشم پوشی از هر مرحله ای می تواند در پایان کار منجر به مشکلات خواهد شد.
تمام اندازه ها را روی راهنمای اندازه گیری آل دکور یادداشت کنید.
عرض:
-          پس از اندازه گیری بالا، وسط و پایین پنجره اندازه ای که از همه کوچکتر است را یادداشت کنید. (در صورتی که پرده داخل قاب نصب می شود.)
-          در صورتی که قصد دارید پرده را خارج از قاب نصب کنید 5 سانتی متر به ابعاد پرده در عرض اضافه کنید.
ارتفاع:
-          بعد از اندازه گیری ارتفاع از میان اعداد اندازه گیری شده کوچک ترین عدد را یادداشت کنید. ( در صورتی که قصد نصب پرده در قاب را دارید.
-          اگر قصد نصب پرده در خارج قاب را دارید 10 سانتی متر به ارتفاع اندازه گیری شده اضاافه کنید.
5-      عدم استفاده از متر فلزی
دقت ساخت پرده ها میلی متری است. بنابر این میلی متر ها می توانند در اندازه گیری تعیین کننده باشند. به همین دلیل تنها راه بدست آوردن اندازه های دقیق استفاده از متر فلزی می باشد. دقت کنید برخی از مدل های ارزان قیمت تر درجه بندی درستی ندارند لذا قبل از اندازه گیری از کیفیت متر مورد استفاده اطمینان حاصل کنید.
6-      خم کردن متر فلزی
شاید تصور کنید تنها راه اندازه گیری داخل قاب پرده خم کردن متر داخل قاب و حدس زدن اندازه باشد. شاید در برنامه های تلویزیونی یا افراد شاغل در حرفه های فنی دیده باشید که از این روش استفاده می کنند. در مورد پرده ها باید گفت که اگر اندازه دقیق می خواهید این کار را انجام دهید.
7-      عدم خوانش درست درجه روی متر
اگر تجربه کافی در انجام کارهای فنی را نداشته باشید، آخرین سروکاری که با متر و ابزارهای اندازه گیری مثل خط کش نداشته اید. مشکلی نیست. تنها نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که درجه ها را از بزرگ به کوچک بخوانید. بدین ترتیب اعداد بدست آمده باید به ترتیب متر، سانتی متر و میلی متر باشند.
8-      عدم اندازه گیری عمق قاب
زمانی که قصد دارید پرده را داخل قاب یا باکس نصب کنید علاوه بر اندازه ارتافاع و عرض به اندازه عمق باکس نیز نیاز دارید. این اندازه برای آن است که بدانید آیا پرده قابل نصب داخل باکس می باشد یا خیر. برای اندازه گیری عمق از قاب پنجره تا لبه باکس را اندازه گیری کنید. بعد از اندازه گیری و قبل از خرید محصول مورد نظر از حداقل عمق مورد نیاز اطلاع پیدا کنید. همچنین در هنگام اندازه گیری دستگیره یا اشیای دور پنجره را در نظر داشته باشید. مطمئن شوید این اجزا مزاحمتی برای پرده و بالا و پایین شدن آن ایجاد نمی کنند.
9-      اضافه نکردن به عرض پرده زمانی که قصد نصب بیرون باکس را دارید
اگر قصد دارید پرده ها را بیرون باکس نصب کنید باید بدانید که در این روش ابعاد پرده مورد نظر نیست و پرده همان اندازه ای خواهد شد که شما بخواهید و طبیعتا عرض و ارتفاع پرده از عرض و ارتفاع پنجره بزرگتر خواهد بود. چراکه قصد دارید پرده را بیرون باکس نصب کنید. بطور معمول این اندازه 10 سانتی متر برای عرض و 15 سانتی متر برای ارتفاع می شود.
بدون اضافه کردن این اندازه ها به عرض و ارتفاع پرده هم اندازه پنجره بوده و امکان عبور نور از اطراف پرده وجود خواهد داشت.
10-  اشتباه در عرض و ارتفاع
یکی از شایع ترین اشتباهات در زمان اندازه گیری یادداشت اشتباه عرض و ارتفاع می باشد. یعنی در قسمت عرض ارتفاع و در قسمت ارتفاع، عرض یادداشت شود.
یکی از راه های جلوگیری از این مسئله استفاده از راهنمای اندازه گیری آل دکور می باشد.
11-  عدم چک کردن دوباره اندازه ها
یک ضرب المثل فنی می گوید " دوبار اندازه گیری کن، یک بار ببر" . قبل از اینکه سفارش خود را نهایی کنید اندازه های خود را بررسی مجدد کنید.
-          شروع اندازه گیری
اگر برای اندازه گیری آماده اید فرم اندازه گیری آل دکور را دانلود کنید. در صورتی که هنوز سوالاتی در مورد نحوه اندازه گیری پرده ها دارید از بخش ویدیو ویدیو های مربوط به اندازه گیری پرده ها را مشاهده کنید .
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات