اره گرد بر (دیسکی)

نوشته شده در تاریخ5 سال پیش

اره گرد بر
اره گرد بر: ابزاری قدرتمند، قابل حمل، قابلیت نصب روی میز، برش تخته های با ابعاد بزرگ و حتی از جنسی به غیر از چوب.


در این مقاله درباره مشخصاتی که در زمان خرید یک اره گرد بر باید به آنها توجه کنید بحث خواهیم کرد.

هرچه بیشتر، بهتر

یکی از مواردی که باید در زمان خرید اره گرد بر به آن دقت کنید قدرت موتور اره است. قانون نانوشته ای می گوید در میان اره های مشابه اره ای بهتر است که قدرت موتور بالاتری دارد. هرجند اره ای با قدرت یک اسب بخار مناسب به نظر می رسد،اما انتخاب اره ای با قدرت موتوری بیشتر کار هوشمندانه تری به نظر می رسد. چرا که هرچه قدرت موتور اره بیشتر باشد امکان قفل شدن اره هنگام برش کمتر خواهد بود.

تنظیمات اره گرد بر

عمق برش در اره های گردبر قابل تغییر است که به طور معمول از 0 تا 5 سانتی مترقابل تغییر است. همچنین زاویه برش در اره های گرد بر نیز از صفر تا 45 درجه قابل کنترل است.
قبل از خرید اره به این موارد دقت فرمایید و مطمین شوید این تغییرات به سهولت امکان پذیر است.

موارد ایمنی


تمام اره های گرد بر از یک سری موارد ایمنی برخوردار هستند. از این موارد می توان به محاظ تیغه اشاره کرد. کارکرد این محافظ به این صورت است که در هنگام برش از جلوی تیغه کنار رفته و بعد از جدا شدن اره از سطح به سرعت به جای اول خود باز می گردد
در برخی موارد نیز اره ها مجهز به کلید ایمنی هستند که جهت راه اندازی اره قبل از فشردن کلید اصلی باید فعال شود.

قبل از استفاده مطالب ایمنی ذکر شده در دفترچه داخل جعبه را مطالعه و جهت جلوگیری از هر حادثه ای رعایت فرمایید چراکه اره های گردبر نیز همچون سایر ابزار های برقی در صورت استفاده نادرست می توانند بسیار خطرناک باشند.


قابلیت های اضافه

معمولا با بالا رفتن قیمت اره ها قابلیت های بیشتری نیز به آنها اضافه می شود. مواردی همچون خاصیت ضد قفل که در مواقعی که تیغ اره قفل می کند مانع از آسیب رسیدن به موتور و سیستم راه انداز می شود. یکی دیگر از این موارد قفل کن تیغه می باشد که جهت سهولت در زمان تعویض تیغ اره، تیغه را در جای خودش ثابت نگه داشته و بکار می رود.

اره های برقی و شارژی

با پیشرفت های اخیر اره های گرد بر شارژی نیز مدتی است روانه بازار شده اند. این اره ها محصولاتی بینظیر برای برش های کوچک به شمار می روند. وزن کم و حمل آسان این اره ها آنها را به ابزاری کاربردی تبدیل کرده است. البته باید در نظر داشته باشید که قدرت این اره ها کمتر از اره های برقی است و مناسب برش های بزرگ نمی باشند. هرچند داشتن یکی از این اره ها شاید بسیار به کارتان بیاید اما خرید آن را تا زمانی که جعبه ابزارتان را کامل نکرده اید توصیه نمی کنیم.

برچسب: اره گرد بر
نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات