خوش آمدید

هفت ابزار برقی که هر نجاری باید داشته باشد

نوشته شده در تاریخ5 سال پیش توسط

ابزارهای نجاری بر اساس اولویت در ادامه آمده است.

1. اره گردبر

ارد گردبر

در حالیکه بعضی از افراد معتقدند اره‌ی گردبر در پروژه‌های ظریف نجاری کاربرد چندانی ندارد، اما بعضی دیگر مخالف این نظر هستند. شاید هیچ ابزار برقی و کوچکی به انعطاف‌پذیری اره گردبر نباشد. وقتی اره گردبر با یک گیره و خط‌کش ترکیب شود، دقت آن به قدری بالا می‌رود که با اره‌های میزی قابل مقایسه است. با این ترکیب می‌توان پروژه‌هایی را انجام داد که از عهده اره میزی بر می‌آید، مانند برش ورق‌های چندلایه یا فیبرهای با ضخامت متوسط. زمانی که می‌خواهید با بودجه محدود نجاری را آغاز کنید، یک اره گردبر باکیفیت باید اولین ابزار دم دستی شما باشد زیرا احتمالاً بیشترین استفاده را از آن در هنگام شروع خواهید برد.

2. دریل برقی

دریل

شاید بعضی‌ها انتظار داشته باشند که دریل بی‌سیم را نیز در این لیست ببینند اما وقتی از ابزارهای برقی پایه در نجاری صحبت می‌کنیم، مطمئناً دریل‌های سیمی قدرت و کاربرد بالاتری دارند. مزیت انواع بی‌سیم این است که قابلیت حمل بالاتری دارند اما انواع سیمی این ابزار ارزان‌تر هستند و می‌توانند کارهای بیشتری را نسبت به بی‌سیم‌ها انجام دهند. در هنگام خرید این دریل‌ها، آپشن‌های مختلفی وجود دارد که باید به آنها دقت کرد؛ مانند ظرفیت سر نظام، آچاری یا غیر آچاری، چکشی یا معمولی بودن و غیره. در مورد این ویژگی‌ها بیشتر مطالعه کنید و پیشنهادهای مختلف برای خرید دریل را با توجه به کاربرد آنها با دقت بخوانید.

3. اره عمودبر

اره چکشی

سومین ابزار برای تازه‌کارها اره عمودبر است. این اره به ما این قابلیت را می‌دهد تا الگوهای خمیده و دایره‌ای را روی چوب برش بزنیم. مطمئناً اره‌های نواری دقت بیشتری دارند و می‌توانند چوب‌های ضخیم‌تری را ببرند اما برای تازه‌کارها اره عمودبر کافی است و نیازها را به خوبی برطرف می‌کند. برای اینکه این ابزار کاربرد و انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد، نوع سیمی آن را انتخاب کنید که در دست گرفتنش راحت باشد و تیغه‌ی آن را به راحتی بتوان عوض کرد.

4. دستگاه سمباده‌زن گرد

ماشین پوست

چهارمین ابزار برقی مهمی که هر تازه‌کاری باید تهیه کند، سمباده‌زن گرد است. با اینکه سنباده‌زن ‌های معمولی قیمت پایین‌تری دارند و می‌تواند از برگه‎های معمولی سنباده برای آنها استفاده کرد، اما سنباده‌زن های گرد از دیسک‌هایی استفاده می‌کنند که با پیچ محکم می‌شوند و در یک الگوی خاص سنباده نمی‌زنند، بلکه حرکتی تصادفی روی چوب دارند. این حرکت‌های تصادفی باعث می‌شود رد سنباده روی کار باقی نماند. البته مطمئن شوید که ابزارفروشی شما دیسک‌های سنباده‌ی مناسب دستگاه شما با درجات مختلف را داشته باشد زیرا نکته‌ی کلیدی سنباده‌کاری این است که مرحله به مرحله از سنباده‌های نرم‌تر استفاده کنید تا رد سنباده‌های قبلی به مرور پاک شود.

5. اره میزی

اره میزی

بعد از اینکه چهار ابزار بالا را تهیه و با آنها کار کردید، وقت آن می‌رسد که اولین خرید نسبتا بزرگ و مهم خود را نیز انجام دهید. اره میزی قلب و روح تمام کارگاه‌های نجاری است؛ ابزاری مرکزی که سایر ابزارها با توجه به آن سازماندهی شده و به کار برده می‌شوند. پس باید بهترین اره میزی‌ موجود را با توجه به بودجه خود خریداری کنید. زمان بگذارید و خوب تحقیق کنید تا متوجه شوید چه ویژگی‌هایی را از این اره می‌خواهید و کدام مدل با توجه به نیازها و بودجه شما مناسب است. این مقاله ویژگی‌های مشترک این اره‌ها را توضیح می‌دهد و همینطور اینکه چطور می‌توانید بفهمید به کدام ویژگی‌ها نیاز دارید، و اینکه آیا این ویژگی‌ها واقعاً در دستگاه وجود دارند یا صرف اینکه باعث فروش می‌شوند به طور سطحی به آن اضافه شده‌اند.

6. اره فارسی‌بر ترکیبی

اره فارسی بر

بعد از اینکه اره میزی باکیفیت را برای کارگاه خود تهیه کردید، خرید مهم بعدی، اره فارسی‌بر ترکیبی است. با اینکه قیمت این اره از اره میزی پایین‌تر است اما برای برش زاویه‌ها (چه به صورت اریب، چه فارسی و چه ترکیبی) رو تخته بسیار اهمیت بالایی دارد. زمانی که مهارت استفاده از این اره را بدست بیاورید، متوجه می‌شوید که اره گردبر شما کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

7. اور فرز نجاری

اور فرز نجاری

آخرین ابزاری که به همه‌ی نجارهای تازه‌کار توصیه می‌کنم، یک اور فرز نجاری باکیفیت است. با اینکه بیشتر اور فرز ها موجود در بازار دارای دو پایه‌ی مختلف هستند (با پایه‌ی ثابت و پایه‌ی غیرثابت) اما انواع پایه‌ثابت برای تازه‌کارها مناسب‌ترند و می‌توان کارهای مختلفی را با آنها انجام داد. همچنین اگر علاقه به سرمایه‌گذاری بیشتر داشته باشید، می‌توان آن را روی یک میز اور فرز نجاری سوار کرد. مدلی را انتخاب کنید که حداقل بیشتر از 1000 وات قدرت داشته و سرعت آن قابل تنظیم باشد (برای برش‌های بزرگ‌تر باید از سرعت پایین‌تر استفاده کرد). همچنین بهتر است مکانیسم شروع به کار آن راحت و آهسته باشد و بتوان ضخامت مورد نظر برای کار روی چوب را نیز تعیین کرد (حداقل بین 6 الی 12 میلی‌متر).

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات