خوش آمدید

بررسی انواع نرده چوبی تراس

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش توسط

نرده چوبی تراس

  

مقاومت انواع چوب در برابر شرایط جوی با توجه به انواع چوب و کاراکتر مختلف انواع چوب متفاوت است. مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشت، مقاومت در برابر رطوبت، در برابر حشرات و البته قیمت محصول می باشد.

برای اطمینان از مقاومت چوب در برابر موارد ذکر شده، توجه به نکاتی که در ادامه به آنها اشاره شده است ضروری به نظر می رسد.

 

انتخاب چوب مناسب برای نرده تراس

قطعا یکی از مهم ترین موارد در هنگام خرید، شکل ظاهری و زیبایی محصول می باشد. موردی که در اینجا باید در انتهای لیست خود قرار دهید. چرا که در اینجا مهم ترین فاکتور طول عمر نرده ها در فضای باز می باشد. اگر تمایلی به تعویض تعویض نرده ها در کوتاه مدت ندارید، باید به دنبال مقاوم ترین چوب، با بالاترین طول عمر در فضای خارجی با توجه به بودجه خود باشید.

 

نرده چوبی با چوب روسی

استفاده از چوب روسی با توجه به ماندگاری و  مقاومتی که در برابر رطوبت دارد،  یکی از بهترین انتخاب با قیمت بسیار مناسب می باشد. چوب روسی به دلیل داشتن سمغ، از هر چوب دیگری در برابر حشرات مقاومت بهتری دارد. یکی دیگر از ویژگی های چوب روسی تطبیق شدن با شرایط جوی است که در آن قرار می گیرد. این ویژگی برای مناطق سرد بسیار کاربردی است. این در حالی است که در بسیار از چوب ها بر اثر سرما چوب ترک خورده و اصطلاحا می ترکد. این احتمال در چوب روسی بسیار کمتر است.

 

چوب سرخ

چوب سرخ برگرفته از جنگل هایی واقع در آمریکاست که در ساخت فضاهای خارجی کاربرد فراوانی دارد. همانند چوب روسی، چوب سرخ هم به صورت طبیعی در برابر رطوبت مقاوم است.  همچنین چوب سرخ یا red wood به طور طبیعی در برابر حشرات مقاوم است. این مقاومت به دلیل روغن و سمغی است که این چوب دارد. یکی دیگر از ویژگی های دیگر چوب سرخ زیبایی منحصر به فرد این چوب می باشد. نگهداری و مراقبت از چوب سرخ نیز همانند چوب روسی است. اگر مایلید که چوب ظاهر روز اول خود را حفظ کند باید هر چند وقت یکبار نرده چوبی ها را مجددا رنگ کنید.

 

افزایش مقاومت چوب

به جز انتخاب صحیح چوب مناسب برای استفاده در فضاهای خارجی ، رعایت چند نکته دیگر می تواند به مقاومت چوب کمک کند. از نظر شخصیتی چوب و آب کاملا با هم بیگانه اند و میانه ی خوبی با هم ندارند. بنابر این هر چقدر بتوان چوب را در برابر آب مقاوم تر کرد عمر آن افزایش می یابد. استفاده از رنگ های پلی استر تا حدودی می تواند به مقاومت چوب در برابر آب کمک کند.

اما نوعی دیگر از پوشش وجود دارد که به آن پلی یورتان گفته می شود. پلی یورتان یک ترکیب شیمیایی است که کاربرد های متعدد در صنایع مختلف دارد. اما رنگ های پلی یورتان چه خاصیتی دارند؟

این رنگ ها بر پایه رزین پلی یورتان تهیه می شوند. میتوان از ویژگی این نوع رنگ ها به مقاومت بالای آن در برابر اشعه UV و باران های اسیدی اشاده کرد.

همین دو ویژگی یعنی استفاده از این پوشش روی سطح نرده ها می تواند مقاومت آن را در برابر رطوبت، باران و تابش آفتاب تا حد زیادی افزایش دهد.

ویژگی دیگر رنگ های پلی یورتان مقاومت آن ها در برابر سایش و ضربه می باشد. بنابر این استفاده از پوشش پلی یورتان روی نرده ها می تواند به مقاومت نرده ها در برابر ضربه و سایش کمک کند.

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات