خوش آمدید

آشنایی با ابزار های پرکاربرد کار با چوب

نوشته شده در تاریخ5 سال پیش توسط

فارسی بر

دستگاه برای برش چوب(نرده چوبی) است . که دارای یک سطح صاف است برای قرار دادن چوب روی آن. با این دستگاه می توان چوب را با زوایای مختلف برش داد ولی یکسری از زوایا وجود دارد که این دستگاه روی آن قفل می شود. این زوایا عبارت است از 15 و 30 و 45 و 90 درجه .

انواع فارسی بر:

1- معمولی   2- کشویی  3- میز دار

1-معمولی :

این فارسی بر دارای امکانات اضافی نمی باشد و معملا چوب با ابعاد 15 سانتی متر طول و ارتفاع 6 سانتی متر را برش می دهد .

2- کشویی:

این فارسی بر برای این که بتواند طول بیشتری را برش دهد دارای دو ریل است که توسط آن می توانید تا طول 32 سانتی متر را برش دهید.

3-میزدار:

این فارسی بر برای برش چوب ها به صورت طولی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین قابلیت های یک فارسی بر معمولی را دارا می باشد ولی این نوع از فارسی بر دینامی می باشد و سرعت آن کم تر از دو نوع قبل می باشد. این فارسی بر چوب هایی را با طول بلند و نهایتا ضخامت 6 سانتی متر را برش می دهد.

اره فلکه

دستگاهی است برای برش چوب به صورت طولی با قدرت زیاد که توانایی برش چوب با ضخامت 25 سانتی متر را دارا است.

انواع اره فلکه

1- معمولی   2- اتومات

1 -معمولی :
دارای قابلیت خاصی نمی باشد.

2-اتومات:

چوب را برای برش که قرار دادید ، چوب را به صورت اتومات حرکت می دهد و برش می دهد. نوع معمولی اره فلکه را می توان با وصل کردن یک دستگاه به نوع اتومات تبدیل کرد.

رنده: 

دستگاه رنده برای صاف کردن و همچنین گونیا کردن چوب مورد استفاده قرار می گیرد و برای کار با آن دقت کافی را داشته باشید زیرا یک دستگاه خطر ناک است.

گندگی:

این دستگاه برای پرداخت وتمیز کردن چوب و همچنین تبدیل چوب به ضخامت دلخواه مورد استفاده قرار می گیرد.

اره دور کن دو تیغ: 

این نوع دستگاه  ، اصلی ترین دستگاه کابینت کار ها می باشد . برای برش ورق ( ام دی اف ) به صورت طولی از این دستگاه استفاده می شود ولی چرا اسم آن دو تیغ است ، دلیل آن این است که این دستگاه دارای دو تیغ برای برش است ، تیغ جلوتر که کوچک تر هم هست فقط روکش را برش می دهد و این باعث می شود برش ورق mdf تمیز تر صورت بگیرد.

پیچ دستی :

یک ابزار بسیار پرکاربرد در نجاری ها است . برای اتصال دو قطعه چوب ، بعد از چسباندن آن ها با پیچ دستی شروع به پرس کردن آن می کنید که توسط این فشار چوب ها بدون درز به هم می چسبند.

انواع پیچ دستی:

1- پیچ دستی معمولی   2 - پیچ دستی لوله ای  3- پیچ دستی کلمپی

برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و برای ارسال انتقادات به سایت ما مراجعه کنید https://alldecor8.com

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات