اسلب های چوبی

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش توسط

اسلب های لایو اج (Live Edge) چیست؟

لایو اج اصطلاحی است در رابطه اسلب های چوبی بیشتر کاربرد دارد و به اسلب هایی گفته می شود که حالت طبیعی و وحشی خود درخت را حفظ کرده و برش نخورده باشند.

اسلب های لایو اج در چه ابعادی موجود هستند؟

تنوع اندازه و رنگ اسلب های چوبی به اندازه تنوع درختان روی زمین است. اسلب های چوبی از نظر اندازه و طرح و نقش بسیار متنوع هستند. هر اسلب خصوصیات و کاراکتر خاص خود را دارد. هر درخت داستانی برای گفتن دارد. 

موارد استفاده از اسلب های چوبی چیست؟

از این اسلب ها می توان به عنوان شلف، میز غذا خوری، میز کنفرانس، کانتر، میز های عسلی و ... استفاده کرد. استفاده از اسلب های چوبی به دلیل زیبایی خاص و منحصر به فردی که دارند موجب گرم تر شدن فضای شما خواهند شد.

در زمان خرید به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در هنگام خرید اسلب های چوبی در نظر داشته باشید که توجه به چند نکته بسیار حائز اهمیت است. اول اینکه در زمان خرید مطمئن شوید که اسلب خشک باشد. اهمیت خشک بودن اسلب بدلیل آن است که در صورت مرطوب بودن امکان رشد حشرات مختلف وجود دارد. همچنین زمانی که اسلب خشک باشد تغییر شکل نمی دهد در حالی که اسلب های مرطوب در صورت خشک نشدن اصولی اصطلاحا تاب بر می دارد. نکته دیگری که در زمان خرید اسلب باید به آن توجه کنید عاری بودن اسلب از هر نوع حشره ای است. این حشرات به خصوص موریانه ها می توانند عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشند.

چرا قیمت اسلب های چوب انقدر بالاست؟

شاید در نگاه اول قیمت این اسلب ها بسیار بالا تر از حد انتظار به نظر برسد. اما در واقع وقتی به چیزی که می خرید نگاهی بیاندازید متوجه می شوید که نه تنها قیمت این اسلب ها بالا نیست بلکه بسیار ارزان تر از چیزی که باید باشند به فروش می رسند. برای مثال درختی که بعد از 300 تا 400 سال زندگی زیر باد و باران و آفتاب ریشه دوانده و ذره ذره رشد کرده تا به این اندازه رسیده سرانجام قطعه قطعه شده و به دست ما رسیده است. هر اسلب از این درخت بخشی از این تاریخ چند صد ساله است که نمی توان روی آن قیمت گذاشت.

 چه عواملی در قیمت اسلب ها تعیین کننده است؟

از جمله عواملی که در قیمت اسلب ها موثر است نوع چوب آن است. هر درختی خصوصیات مختص خودش را دارد و هر چوبی ویژگی های مربوط به خودش.

فاکتور هایی نظیر چگالی چوب، ساختار و البته زیبایی از جمله مواردی است که در قیمت اسلب ها موثر می باشد.

البته باید به این نکته توجه داشت که افزایش قیمت اسلب ها با توجه به قطر اسلب ها رابطه ای خطی ندارد. برای مثال اسلبی با قطر 30 سانتی متر شاید قیمت معادل یک پنجم اسلبی با قطر 60 سانتی متر داشته باشد.

 

برچسب: اسلب
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات