تراز بودن کف چه اهمیتی در نصب نرده دارد

نوشته شده در تاریخ5 سال پیش توسط

در این مقاله قصد داریم تا در مورد مشکلاتی که به خاطر تراز نبودن کف در هنگام نصب نرده های چوبی بوجود خواهد آمد اشاره می کنیم.

- در اولین قدم یعنی نصب نعلبکی ها، زمانی که کف تراز نباشد پس از نصب نعلبکی ها، بالطبع سطح نعلبکی ها نیز تراز نخواهد شد. شاید با خود بگویید که نعلبکی را تراز می کنیم. بخش مهمی از استحکام نرده ها مربوط به نعلبکی است و بخش مهمی از استحکام نعلبکی محکم شدن آن به کف می باشد. در صورتی که به خواهیم نعلبکی را تراز کنیم به دلیل آنکه سطح نعلبکی از کف جدا می شود دیگر استحکام لازم را نخواهد داشت.

- در مرحله دوم و زمانی که می خواهیم پایه یا سراحی را نصب کنیم نیز با مشکلات قبل مواجه خواهیم شد. در صورتی که بخواهیم پایه را تراز کنیم فاصله ایجاد شده بین کف پایه و نعلبکی علاوه بر اینکه از زیبایی کار کم می کند از استحکام آن نیز می کاهد. در صورتی که بخواهیم پایه را روی نعلبکی محکم کنیم آنگاه پایه تراز نبوده و مشکلات بعدی را خواهیم داشت.

- فرض کنید در مرحله قبل برای استحکام بیشتر نرده ها از تراز بودن آن چشم پوشی کردیم. در این صورت چه اتفاقی خواهد افتاد. بعد از نصب پایه ها نوبت به نصب دسته نرده یا hand rail  می رسد. باز هم به دلیل آنکه پایه ها تراز نیستند در نقطه اتصال پایه ها به دسته نرده فواصلی ایجاد خواهد شد که علاوه بر زیبایی از استحکام نرده ها می کاهد. هر چه سطح تماس نعلبکی به پایه و پایه به هند ریل بیشتر باشد کار زیبا تر و محکم تری خواهیم داشت.

بنابر این قبل از هر چیز مطمئن شوید سطحی که می خواهید روی آن نرده نصب کنید تراز باشد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات