نرده های چوبی شامل چه قسمت های می باشند

نوشته شده در تاریخ5 سال پیش توسط

یکی از مواردی که در هنگام خرید باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید محصولاتی است که به آن ها نیاز دارید. در اینجا تمامی مواردی که باید تهیه کنید برای شما شرح داده شده است.

- نعلبکی یا کف

نعلیکی یا کفی اصطلاحی است که به قطعه چوبی مربعی یا گرد اطلاق  می شود و زیر پایه نرده قرار می گیرد. دلیل استفاده از نعلبکی ها علاوه بر زیبایی استحکام بخشیدن به نرده می باشد.  توجه داشته باشید که ابعاد نعلبکی متناسب با پایه باشد. همچنین برای ایستگاه نرده از نعلبکی ها استفاده کنید.

- پایه نرده یا سراحی

پایه نرده یا سراحی به قسمتی گفته می شود که در کنار هم و با فواصل منظم از یکدیگر قرار می گیرند که روی نعلبکی نصب شده و دسته نرده روی آن قرار می گیرد.

- دسته نرده یا handrail

دسته نرده به قسمتی از نرده گفته می شود که روی پایه نرده نصب شده و در ابتدا و انتها به ایستگاه یا دیوار ختم می شود. وظیفه اصلی دسته نرده محکم کردن پایه نرده ها به یکدیگر می باشد. همچنین در زمان تردد دست روی این قسمت قرار می گیرد به همین دلیل به آن handrail گفته می شود.

- ایستگاه نرده

ایستگاه نرده یا شاه پله یا استارت به قسمت ابتدایی نرده گفته می شود. ایستگاه به شکل همان پایه نرده می باشد اما ابعاد بزرگتری دارد. دلیل استفاده از ایستگاه ها علاوه بر زیبا تر کردن کار، استحکام بخشیدن به نرده می باشد. هر چند در بیشتر مواقع ایستگاه و پایه ها از یک مدل انتخاب می شوند اما الزامی برای این کار وجود ندارد. در بسییاری موارد برای جذابیت بیشتر کار از مجسمه های منبت به عنوان ایستگاه ابتدایی استفاده می شود.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات