لیست ابزارهای نجاری

نوشته شده در تاریخ5 سال پیش توسط

1. چکش میخ‌کش

چکش

هر کسی در طول عمر خود حداقل یکبار از چکش استفاده کرده است. انواع مختلفی از چکش برای کاربردهای مختلف در بازار موجود است اما کاربردی‌ترین نوعی که در نجاری استفاده می‌شود چکش میخ‌کش است که سری نرم و گرد دارد. چکشی را انتخاب کنید که خیلی سنگین نباشد. من مدل‌هایی که حدود نیم‌کیلو هستند را ترجیح می‌دهم.

2. گونیای فارسی ثابت

این نوع گونیا ابزاری بسیار باارزش در کارگاه نجاری به شما می‌رود. نه تنها سریع‌ترین و راحت‌ترین ابزار برای کشیدن خطوط صاف است، بلکه با آن می‌توان به سرعت زاویه‌ها تا 45 درجه را و طول تا 15 سانتی‌متر را اندازه گیری کرد. من همیشه یکی از این گونیاها را در جیب خودم نگه می‌دارم یا جایی می‌گذارم که به راحتی قابل دسترسی باشد.

3. متر فنری

متر دستی یکی دیگر از ابزارهایی است که هر نجار برای اندازه‌گیری طول برش‌ها و جاگذاری اتصالات به آن نیاز دارد. متر باکیفیت باید ویژگی‌هایی مانند نشانه‎های متریک و استاندارد و قابلیت قفل شدن داشته باشد و همچنین انتهای آن طوری باشد که راحت بتوان از سطح جدایش کرد. ابتدای متر باید طوری باشد که کاربر بتواند نتایج دقیقی را چه برای اندازه‌گیری‌های داخلی و چه خارجی بدست بیاورد.

4. کاتر

کاتری که دارای قفل و تیغه‌های قابل تعویض باشد، یکی دیگر از ابزارهای مهم نجاری است. از این ابزار همه‌کاره می‌توان برای نشان‌گذاری کردن روی چوب، تمیز کردن شیارها و صدها مورد کاربرد دیگر استفاده کرد.

5. مغار

یکی دیگر از ابزارهای دستی ضروری در نجاری مغار است. مغاری که به خوبی تیز شده باشد، می‌تواند به راحتی مواد زاید را از اتصالات جدا کند. من به شخصه دوست دارم مغارهای 4/1، 2/1، 4/3 و 1 اینچی را همیشه در دسترس خودم قرار دهم.

6. تراز

زمانی که نیاز دارید تا بدانید آیا یک قطعه از کار کاملاً افقی یا عمودی است، به یک تراز نیاز پیدا می‌کنید. من دوست دارم دو نوع تراز را در دسترس خودم داشته باشم؛ یکی بلند (70 تا 90 سانتی متری) و دیگری کوتاه (15 سانتی متری).

7. پیچ گوشتی

درست مانند چکش، همه حداقل در طول زندگی خود یکبار از پیچ گوشتی استفاده کرده اند. من انواع مختلفی از پیچ گوشتی را در کارگاه خود دارم؛ سایزهای 1، 2 و 3 فیلیپس، انواع دوسو، چهارسو و ستاره‌ای.

8. گونیا مرکب

گونیای مرکب شباهت بسیار زیادی به گونیا دارد و تفاوتش این است که با استفاده از مکانیزمی خاص می‌توان در هر زاویه‌ای آن را قفل کرد. زمانی که قرار باشد یک زاویه تکرار شود این ابزار خیلی کاربردی می‌شود.

9. انواع سمبه

سمبه شبیه به مغار گرد و کوچک است اما برای پنهان کردن میخ زیر سطح چوب از آن استفاده می‌شود. این ابزار در سایزها و مدل‌های مختلفی در بازار یافت می‌شود.

10. رنده دستی

آخرین ابزار مهمی که هر نجاری باید داشته باشد، رنده دستی است. از این ابزار برای برداشتن لایه‌های نازک چوب از سطح کار استفاده می‌شود و برای تمیز کردن لبه‌ها قبل از نصب بسیار مفید و لازم است.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات