انواع چوب مورد استفاده در ساخت نرده های چوبی

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش توسط
انواع چوب مورد استفاده در ساخت نرده های چوبی

 

هنگامی که در جستجوی انواع چوب مناسب برای نرده های خود هستید توجه به چند نکته ضروری است.

 اول اینکه میزان استحکام چوب تا چه اندازه برای شما حائز اهمیت است. مکانی که قصد دارید در آن نرده یا پله چوبی نصب کنید مسکونی است یا تجاری؟ تردد درآن کم است یا زیاد. تردد روی پله ها با کفش صورت می گیرد یا دمپایی؟ آیا رطوبت در آن منطقه بالاست یا معتدل؟

 

نکته دومی که در زمان انتخاب باید به آن دقت داشته باشید مبلغی است که برای این کار در نظر گرفته اید. آیا قیمت چیزی است که در خرید شما تعیین کننده است یا خیر؟ مهم ترین فاکتور در خرید قیمت است یا کارایی و کیفیت؟

نکته سوم و آخر رنگ نرده است. در هنگام خرید باید در نظر داشته باشید که رنگ نرده ها در پایان کار چه رنگی خواهد بود. برای مثال در صورتی که می خواهید رنگ پایانی خود رنگ باشد یا نرده ها در پایان کار سفید رنگ شوند توجه به این مورد بسیار مهم است.

 

انواع چوب
چوب روسی

چوب روسی را می توان مقرون به صرفه ترین چوب در ساخت محصولات چوبی از جمله نرده های چوبی دانست. مشخصاتی مثل قیمت پایین و ساختار مناسب برای استفاده در کاراهای نجاری این چوب را به یکی از پر استفاده ترین چوب ها در صنایع چوبی بدل کرده است. چوب روسی دارای صمغی زرد رنگ در بافت خود می باشد که باعث شده در برابر حشراتی مثل موریانه بسیار مقاوم باشد. چگالی چوب روسی نسبت به سایر چوب ها نظیر چوب راش یا بلوط پایین تر بوده و از وزن کمتری برخوردار است. همین چگالی پایین مقاومت این چوب را در برابر خط و خش و آثار به جا مانده در برابر اشیای تیز پایین آورده است.

 

نقات قوت

قیمت پایین

نقش و موج زیبای چوب

 

نقاط ضعف

چگالی پایین و بافت نرم

 

 

چوب راش

راش از جمله درختان جنگلی تنومند است که در شمال ایران نیز یافت می شود. چوب راش به رنگ های زرد، قهوه ای، قرمز و ... دیده می شود که با توجه به مناطق مختلف متغیر است. چوب راش از جمله چوب های بسیار مستحکم و مقاوم است. همین خاصیت موجب شده تا در صنایع مبلمان سازی نیز مورد استفادده قرار گیرد. همچنین درب بسیاری از اماکن تاریخی و مذهبی نیز از جنس چوب راش می باشد. چوب راش نقش و موج نسبتا کمی دارد و از این نظر چوب زیبایی تلقی نمی شود. همچنین قیمت چوب راش در مقایسه با چوب روسی بیشتر است.

 

نقاط قوت

چگالی و استحکام بالا

 

نقاط ضعف

نقش و موج کم چوب

 

چوب بلوط

 

بلوط یکی از شاخص ترین چوب های مورد استفاده در صنایع چوبی می باشد. رنگ چوب بلوط قهوه ای و نقش و موج فراوانی دارد که این چوب را از نظر زیبایی به یکی از زیبا ترین چوب ها بدل کرده است. همچنین چوب بلوط از چگالی بسیار بالایی برخوردار است و از نظر استحکام این چوب را در رده ای بالاتر از چوب روسی و راش قرار می دهد. نا گفته نماند که قیمت آن نیز نسبت به چوب های روسی و راش بسیار گران تر است.

 

نقاط قوت

نقش و طرح و موج زیبا

استحکام و چگالی بالا

 

نقاط ضعف

قیمت بسیار بالا

برچسب: چوب
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات