بیش از 20 نمونه از زیباترین میز های رودخانه ای ساخته شده با اسلب های چوبی

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط

لبه زنده اصطلاحی است که به لایه بیرونی اسلب های چوبی گفته می شود که حالت طبیعی آن حفظ شده و به وسیله هیچ دستگاهی تغییراتی در آن داده نشده است. این لبه های طبیعی با شکل و کاراکتری که دارند بی شباهت به صخره ها، سنگ ها و نا همواری های طبیعی نیستند. همین موضوع موجب متولد شدن میز های رود خانه ای شد.

میز رودخانه ای

میز رودخانه ای نامی است که به خاطر شباهت این میز ها روی آن ها گذاشته شده است. اما نحوه ساخت میز های رود خانه ای به چه صورت است؟

میز های رودخانه ای در هزاران طرح و مدل ساخته می شوند و می توان گفت هیچ یک به هم شباهتی ندارند. در ساخت میز های رودخانه ای معمولا از یک اسلب استفاده  می شود. بطوریکه ابتدا اسلب را به دو قسمت تقسیم کرده و لبه های طبیعی را با فاصله ی دلخواه روبروی هم درون یک قالب قرار می گیرند. فاصله ی بوجود آمده بین لبه های طبیعی بوسیله رزین اپوکسی پر شده و هم سطح چوب می شود که در نگاه اول بیننده را به یاد روخانه ای جاری در میان یک دشت می اندازد. هیچ محدودیت در استفاده از رنگ های مورد استفاده در اپوکسی وجود ندارد و تماما به سلیقه و تجربه شخص وابسته است. همچنین می توان از اجسام گوناگون نظیر صدف ها یا انواع سنگ یا هر شی دیگری در قسمت رودخانه استفاده کرد.

همچنین از نظر ابعاد نیز هیچ محدودیتی برای ساخت این میز ها وجود ندارد و در ابعاد و شکل های گوناگون قابل ساخت می باشند.

در این مقاله بیش از 20 نمونه از میز های رودخانه ای را برای شما آماده کرده ایم تا شما را با این نوع از میز ها بیشتر آشنا کنیم. میز هایی که علاوه بر کارایی زیبایی را برای خانه های شما به ارمغان می آورند.


میز شماره یک

این میز با استفاده از چوب بلوط آمریکایی و شیشه شفاف در قسمت میانی ساخته و آماده شده است. همانطور که در تصویر ملاحظه می کنید لبه های شیشه با توجه به شکل لبه های طبیعی تنه برش خورده و همانند رودخانه ای در دل دشت جاری شده است. در قسمت هایی از چوب شاهد ترک هایی هستیم که با استفاده از بست پروانه و به منظور جلوگیری از گسترش ترک ها به یکدیگر متصل شده اند. استفاده از پایه های فلزی به دلیل استحکام و سهولت در نصب و جابجایی و همچنین قیمت مناسب در این نوع از میز ها مرسوم تر است. این پایه ها در طرح ها و مدل های گوناگون تولید و عرضه می شوند.





میز شماره دو

این میز را می توان به عنوان یک میز قهوه خوری مدرن در نظر گرفت که با استفاده از دو قطعه اسلب بلوط که به وسیله شیشه به یک میز یکپارچه تبدیل شده اند در نظر گرفت. شیشه مورد استفاده در این میز به رنگ آبی می باشد. همچنین همانطور که در تصویر ملاحظه می کنید ترک ها این بار با استفاده از رزین پر شده اند.








میز شماره سه

میز شماره 3 با استفاده از دو قطعه فوق العاده چوب صنوبر ساته شده که با استفاده از رزین به رنگ آبی به یکدیگر متصل شده اند. ترکب رزین و چوب در این میز به خوبی نمایانگر زیبایی این نوع از میز ها می باشد.





نوشته‌های مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات