همه چیز در مورد کاور رادیاتور یا رو شوفاژی

نوشته شده در تاریخ4 سال پیش توسط

همه چیز در مورد کاور رادیاتور

کاور رادیاتور چیست؟

اگر تا به حال اصطلاح کاور رادیاتور یا رو شوفاژی را در گوگل سرچ کرده باشید، با صفحات بسیار زیادی روبرو خواهید شد که سعی دارند اطلاعاتی در مورد فلسفه به وجود آمدن کاور های رادیاتور، تاثیر روشوفاژی بر راندمان رادیاتورها و اینکه چطور می توانید با دستان خودتان طرح رو شوفاژی ای که در ذهن دارید را بسازید.

مقالات بسیار زیادی در اینترنت وجود دارد که سعی دارد به شما بگوید آیا استفاده از کاور های رادیاتور ضرورتی هم دارد یا نه؟

بخاطر همین تصمیم گرفتیم تمامی مطالبی که در رابطه با کاور های رادیاتور باید بدانید را به صورت کامل در این مقاله قرار دهیم تا نیازی به سرکشی به وبسایت های مختلف نداشته باشید. مطالبی در مورد کاور کردن رادیاتور ها و اینکه آیا این کار صرورتی دارد یا نه، کاور کردن رادیاتور ها چه تاثیری بر میزان گرمادهی شوفاژ شما خواهد داشت .

چرا باید از کاور های رادیاتور استفاده کنیم؟

قبل از اینکه وارد مبحث تاثیر این کاور ها بر میزان گرمای ساتع شده از رادیاتور ها بپردازیم، یا اشاره ای به این نکته داشته باشیم که دمای اتاق به چه صورتی تغییر خواهد داشت، اجازه دهید اول به این سوال پاسخ بدهیم که، اصولا چرا باید از کاور های رادیاتور استفاده کنیم؟

یکی از جدی ترین مواردی که در مورد رادیاتور ها وجود دارد داغ شدن بدنه فلزی آنهاست. گاها حرارت بدنه این رادیاتور ها به حدی است که می تواند منجر به سوختگی شود. این مسئله زمانی جدی تر خواهد شد که کودکان نیز با شما در یک خانه زندگی می کنند. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند رادیاتور ها را کاور کنند تا مانع از بروز مشکلاتی از این دست شوند.

رادیاتورتان شکل و شمایل خوبی ندارد؟

تا همین چند سال قبل رادیاتور ها به قدری زشت و بی قواره بودند که انگار سازندگان آنها هیچ علاقه ای به رعایت حداقل استاندارد های زیبایی هم ندارند. در سالیان گذشته هرچند ظاهر رادیاتور ها بسیار بهتر از گذشته شده اما بسیاری از افراد از حضور همان رادیاتور های قدیمی رنج می برند. از طرفی به دلیل هزینه ی بسیار بالای تعویض رادیاتور ها که از توان بسیاری از افراد خارج است، کاری بسیار پرزحمت و پر دردسر می باشد. شاید بهترین راه ، گزینه مخفی کردن این رادیاتور ها باشد.

کاور های رادیاتور چوبی، ساخته شده از ام دی اف روکش شده، یک راه حل سریع، آسان، زیبا و نسبتا کم هزینه برای حل این مشکل هستند. کاور های رادیتور عرضه شده در فروشگاه آل دکور در طرح ، اندازه و مدل های مختلف عرضه شده و از این نظر می تواند نیاز تمام سلایق را براورده کنند.

کاهش سروصدا

گردش آب داخل رادیاتور و بالا و پایین شدن دمای رادیاتور ها باعث ایجاد سرو صدا (هرچند خفیف) می شود. هر چند کاور های رادیاتور مانع صد در صد این اصوات نخواهند بود اما تا حد زیادی این صدا ها را کاهش می دهند. لازم به ذکر است در برخی موارد صدای بوجود آمده بخاطر وجود هوا در سیستم لوله کشی گرمایشی می باشد.

ایجاد فضا

یکی از مهم ترین مسائل در رابطه با آپارتمان ها و خانه های کوچک استفاده درست و حداکثری از فضای موجود است. رادیاتور ها با توجه به ابعادی که دارند فضای نسبتا زیادی اشغال می کنند. از طرفی نمی توان در فصول سرد بدون رادیاتور ها سر کرد. تنها راهی که باقی می ماند قابل استفاده کردن فضای اشغال شده توسط رادیاتور است. کاور های رادیاتور می توانند بخشی از فضای از دست رفته را به شما برگردانند. می توانید از فضای بالای کاور های رادیاتور به عنوان شلف یا طاقچه استفاده کنید.

آیا کاور های رادیاتور میزان گرما دهی رادیاتور را کاهش می دهند؟

دلایلی که در بالا مطالعه کردید، شاید دلایل کافی برای خرید کاور های رادیاتور باشند. اما سوالی که در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد این است، آیا استفاده از کاور های رادیاتور موجب کاهش راندمان و گرمادهی رادیاتور نمی شود.

جواب این سوال تا حد زیادی بستگی به شخصی دارد که از او می پرسید.  اگر شخصی که این سوال را از او می پرسید کسی باشد که فروشگاه عرضه کاورهای رادیاتور دارد ( که از قضا دارد) به شما خواهد گفت که این محصولات هیچ تاثیری بر میزان گرمادهی رادیاتور نخواهند داشت. در مقابل اگر این سوال را از شخصی که عرضه کننده شوفاژ و وسایل گرمایشی است بپرسید جواب که می شنوید این است که تعویض رادیاتور ها راه کار بهتری است.

اما در اینجا قصد داریم تا این سوال را صادقانه و به طور کامل پاسخ دهیم.

بسیاری از افراد اینطور تصور می کنند که کاور های رادیاتور همانطور که از اسمشان پیداست رادیاتور را به طور کامل کاور می کنند و به همین ترتیب مانع از گرمادهی رادیاتور می شوند.

اساس گرم شدن فضا به وسیله رادیاتور ها بر پایه همرفت گرمایی است.  بدین ترتیب که هوای سرد به سمت پایین و گرما به سمت بالا حرکت می کند. به همین ترتیب و همانند شکل رادیاتورها باعث ایجاد یک چرخه شده و موجب گرم شدن فضا خواهند شد.

بطور کلی اینطور حس می شود که وقتی چیزی را کاور می کنیم از گرمای آن کاسته می شود. این موضوع به نظر منطقی نیز می رسد که با کاور کردن رادیاتور در کار این چرخه اختلال ایجاد شده و راه گردش هوای گرم مسدود خواهد شد. اما آیا قضیه همینطور است که ما فکر می کنیم؟ در توضیح باید بگویم که خیر. گرما به هر ترتیبی که شده راه خود را پیدا خواهد کرد. تنها اتفاقی که می افتد کندتر شدن روند گرم شدن اتاق است. به این دلیل که مدت زمانی طول می کشد که بدنه کاور رادیاتور گرم شود. لازم به ذکر است که بخش زیادی از گرمای ایجاد شده توسط رادیاتور از طریق منافذی که برای کاور رادیاتور تعبیه شده خارج خواهد شد. همچنین برای جذب حداقلی گرما توسط کاور رادیاتور می توانید از فویل آلمینیومی در پشت رادیاتور نصب کنید. بدین ترتیب بیشتر گرما به سمت جلو هدایت خواهد شد.

انواع کاور های رادیاتور

کاور رادیاتور ها در انواع و اقسام مختلف تولید و عرضه می شوند. از جمله معروف ترین این کاور رادیاتور ها می توان به کاور های رادیانور چوبی، ام دی اف و پارچه ای اشاره کرد. در ادامه تصویر تعدادی از این کاور های رادیاتور قابل مشاهده است.

1- کاور رادیاتور چوبی

استفاده از چوب در هر جای خانه می تواند به زیبایی آن قسمت اضافه کند. یکی از زیبا ترین انواع کاور های رادیاتو، مدل چوبی این کاور هاست. کاور های چوبی در انواع و اقسام و طرح های مختلف
تولید و عرضه می شوند. کاور های چوبی با توجه به نوع چوب و طرحی که دارند قیمت گذاری می شوند.

2- کاور رادیاتور ممبران

کاور های ممبران از جنس ام دی اف و روکش پی وی سی هستند. این نوع کاور های رادیاتور در انواع طرح و رنگ های متنوع قابل ساخت هستند. جهت اطلاع از قیمت و سایر مشخصات این محصولات می توانید از قسمت منو وارد بخش کاور رادیاتور شوید. همچنین در صورتی که هیچ یک از سایز های موجود مناسب شما نبود می توانید ابعاد مورد نظر خود را سفارش دهید. در ادامه برخی از مشخصات این کاور رادیاتور ها را بررسی می کنیم.

ابعاد کاور رادیاتور؟

کاور های رادیاتور در اندازه های 90 -110- 140 عرض و ارتفاع 80 سانتی متر طراحی شده اند . اما شما با هر اندازه ای می توانید کاور رادیاتور خودتان را سفارش دهید.

رنگ بندی ؟

 رنگ سفید - رنگ ماهگونی - رنگ قهوه ای روشن - قهوه ای تیره - رنگ ونگه 

کاور رادیاتور

رو شوفاژی

منبت ها برای چیست ؟

برای زیبایی بیشتر می توانید سرستون هایی سفارش دهید تا روی کاور های رادیاتور قرار بگیرد همانند تصاویر زیر:

کاور رادیاتور

رو شوفاژی

برای بازدید از این محصول و خرید آن روی این متن کلیک کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات